۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۵۵۱۶۹
حجت الاسلام ارجمند مطرح کرد؛

ضرورت توجه ویژه حوزه علمیه به مساجد

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به اهمیت رابطه میان حوزه های علمیه و مساجد، گفت: باید به سمتی حرکت کرد که فعالیت های مساجد دارای یک استاندارد باشد تا در تأثیر گذاری دارای بیشترین اثر باشد.
حجت الاسلام ارجمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام جواد ارجمند مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه امروز در جمع معاونان پژوهش مدارس علمیه آذربایجان غربی، اظهار داشت: رابطه میان حوزه های علمیه، جامعه و مردم باید بازبینی و مورد توجه جدی باشد.

وی با بیان اینکه یکی از این روابط توجه به رابطه میان حوزه های علمیه با دانشگاه ها است، گفت: ارتباط بین حوزه های علمیه و دانشگاه یکی از مسائل اساسی و مورد توجهی است که باید مورد توجه باشد تا بتوان وظیفه خود را در قبال جامعه در این حوزه به خوبی انجام دهیم.

حجت الاسلام ارجمند با اشاره به اینکه نباید طوری باشد که میان حوزه های علمیه و جامعه یک فاصله باشد و مردم از حوزه های علمیه بی خبر باشند، ابراز داشت: این دوری سبب شده است تا مردم نسبت به کارکرد حقیقی حوزه های علمیه بی خبر باشند.

وی با تأکید بر تقویت این ارتباط، گفت: ازجمله محورهای ارتباطی حوزه های علمیه ارتباط با مساجد است، در این راستا نیز باید توجه کرد و برخی مسائل را مورد توجه قرار داد، باید یک استانداردی برای موضوعات مطرح در مساجد تعیین کرد تا دید که یک برنامه که در مسجد در حال اجرا است باید چه استانداردی داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به اهمیت شناساندن مفاهیم، فعالیت های علمی و تهذیبی مدارس علمیه در سطح جامعه برای آشنایی مردم با فعالیت های حوزه های علمیه، تصریح کرد: مردم نسبت به محتوای حوزه های علمیه ناآشنا هستند و تصوری صحیح از آن ندارند و باید این نقیصه رفع شود./854/پ203/ب1

ارسال نظرات