۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۵۵۶۵۹
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی:

راه شهدا، توحید محض است

حجت الاسلام خدیوی با تأکید بر این‌که مرام و مسلک شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) گره خورده است، گفت: راه شهدا، توحید محض است.
علی خدیوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم میزبانی و بدرقه دو شهید گمنام از مقابل مسجد دانشگاه تبریز اظهار داشت: اگر امروز نظام اسلامی ایران با عزت، اقتدار و تعالی راه پرافتخار خود را ادامه می‌دهد، مرهون خون شهدا و مجاهدت ایثارگران است.

وی با بیان این‌که توجه به فرهنگ ایثار و شهادت رمز تعالی نظام و شکست توطئه های دشمنان اسلام و تشیع است، خاطرنشان کرد: حضور شهدای گمنام پس از حدود سی سال از پایان جنگ تحمیلی، هر از گاهی تذکری به عموم مردم و مسؤولان است تا از مسیر شهدا غافل نشوند.

حجت الاسلام خدیوی با تأکید بر این‌که مرام و مسلک شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) گره خورده است، گفت: راه شهدا، توحید محض است؛ اگر به دنبال تقرب به درگاه الهی و جلب رضایت حق تعالی هستیم، راهی جز تأسی به سیره شهدا نداریم.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که شهدا با انتخاب راه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خود را به مقام حریت رساندند، تصریح کرد: پیکر شهدای گمنام همه حجت خدا بر روی زمین هستند تا بدانیم که بهترین فرزندان ملت برای دفاع از اسلام و دین خدا فدا شدند و ما نیز باید ادامه دهنده راه آنان باشیم.

وی یادآور شد: نگاهی به شئون مختلف زندگی فردی و اجتماعی شهدا نشان می دهد که آن بزرگمردان تاریخ در هر حال رضای محض الهی را مدنظر داشتند، دفاع از دین و اعتقادات اصلی دینی منحصر در زمان و مکان خاص نیست؛ به عبارت دیگر باید در تمامی حالات خود را در مسیر خدا قرار دهیم.

حجت الاسلام خدیوی با اشار به این‌که شهدا هیچ‌گاه گمنام نبوده و نخواهند بود، گفت: شهدا با نثار بهترین داشته خود در راه دین، وطن و جامعه، نام خود را برای همیشه جاودانه کردند، فرزندان شهدا نیز ادامه دهنده راه پدران خود هستند و اجازه نمی‌دهند دشمنان فکر تجاوز به خاک این کشور را در سر داشته باشد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات