۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۵۵۵۸۰۱

ولایت مداری تنها به دعا برای امام معصوم ختم نمی شود

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان این که ولایت مداری تنها به دعا برای امام معصوم(ع) ختم نمی شود، گفت: شخص ولایتمدار مانند حضرت زهرا(س) با جان، مال و تمام اعضاء و جوارح خود در راه دفاع از ولایت اقامه حق می کند.
حضرت زهرا شهادت حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم الهی پور، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که حضرت زهرا(س) الگوی کامل ولایتمداری برای امت اسلامی هستند، گفت: حضرت زهرا(س) در تمامی عرصه های زندگی خود ولایتمدار بوده و ولایتمداری را تنها به دعا برای موفقیت امام زمان خود محدود نمی کردند.

وی با اشاره به این که حضرت زهرا(س) به عنوان نخستین مدافع حرم با جان، بازو ، دست و پهلوی خود از حریم ولایت دفاع کردند، افزود: ایشان با وجود این که باردار بودند، بارداری را بهانه ای برای تنها گذاشتن امام عصر خویش قرار نداده بلکه با این وجود برای دفاع از امام علی(ع) در میدان حاضر شدند و حتی زمانی که فرزند خود را به خاطر دفاع از امام علی(ع) از دست دادند باز از حمایت امام علی(ع) دریغ نکرده و تا آخرین لحظه حیات در کنار امام عصر خویش ایستادند.

استاد حوزه علمیه خواهران نبود بصیرت را مهم ترین عاملی عنوان کرد که زمینه شهادت حضرت زهرا(س) و انحراف از غدیر را فراهم کرد.

الهی پور تصریح کرد: اگر بصیرت نباشد با وجود فداکاری های شخصیتی مانند حضرت زهرا(س) نیز مردم از قافله ولایت و حمایت امام معصوم(ع) عقب خواهند ماند به همین دلیل بصیرت مهم ترین عنصر در عرصه دفاع از حریم ولایت است و مادران ولایتمدار قطعا فرزندان با بصیرتی را برای یاری امام زمان(عج) تربیت خواهند کرد.

وی حضرت زهرا(س) را بهترین الگو برای بانوان در امر تربیت فرزند عنوان کرد، گفت: اگر یک بار حدیث کساء با دقت مرور شود و گفت‌وگوی حضرت زهرا(س) با فرزندانشان مورد بررسی قرار گیرد متوجه این مطلب خواهیم شد که محبت حضرت زهرا(س) نسبت به فرزندانشان بی‌نظیر است.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: حضرت زهرا(س) اضافه بر محبت کلامی زیبا با فرزندان خود هرگز میان آنها تبعیضی قائل نمی‌شدند و ماجرای پاره شدن گردنبند حضرت زهرا(س) و جمع‌آوری دانه‌های گردنبند و همچنین گفت‌وگوی حضرت زهرا(س) در حدیث کساء و پاسخ به سؤالات امام حسین(ع)که مانند امام حسن علیه‌السلام کوتاه و همراه با احترام بود، گویای همین مطلب است.

الهی پور تأکید بر این که تبعیض میان فرزندان در خانواده‌های امروزی فرزندان را به‌سوی فضای ناامن مجازی کشانده است، یادآور شد: مادر و پدری که به عاقبت‌به‌خیری فرزندان خود علاقه‌مند هستند هرگز نباید میان فرزندان شان تبعیض قائل شوند؛ زیرا تبعیض زمینه تنهایی و دور شدن فرزندان را از والدین فراهم می‌کند./968/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات