۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۵۵۵۹۳۳
نماینده خبرگان رهبری:

حضرت فاطمه مدافع حقیقی حریم ولایت بود

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: دخت نبی مکرم اسلام(س) مدافع حقیقی حریم ولایت بود و پس از رحلت رسول اکرم و در دوران مظلومیت مولای متقیان مقابل امت به انحراف کشیده شده ایستاد.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در جمع عزاداران و سوگواران سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) شهرستان مراغه با اشاره به صفات آن بانوی مکرم اسلام اظهار داشت: هر یک از القاب حضرت؛ معرف بخشی از ابعاد شخصیتی آن بانوی بزرگ اسلام ست.

وی با بیان این‌که سبک زندگی و سیره آن حضرت الگویی برای جوامع بشری است، خاطرنشان کرد: اگر خود را محب اهل بیت عصمت و طهارت می‌داتیم؛ باید در تمامی شئون زندگی فردی و اجتماعی توصیه‌های آن بزرگان را الگوی خود قرار دهیم؛ حضرت فاطمه(س) پاره تن رسول الله(ص) بود و مسلمان واقعی مواضع دخت نبی اسلام را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که مولای متقیان علی(ع) تنها انسان شایسته برای همسری حضرت زهرا بوده است، خاطرنشان کرد: دخت رسول اکرم(ص) نه تنها همسری شایسته برای امیرالمؤمنین(ع) بلکه مادری پاکدامن برای فرزندان بود، چنانکه ائمه اطهار همواره از مادر گرامی خود به عنوان الگویی شایسته یاد کرده اند.

امام جمعه مراغه با اشاره به شأن نزول سوره کوثر گفت: خداوند متعال در این سوره مبارکه از حضرت فاطمه با عنوان «کوثر» یا همان همان خیر کثیر برای رسول گرامی اسلام(ص) یاد می کند که حقیقتا نیز این چنین بوده است؛ آن بانوی مکرم اسلام مادر تمامی ائمه هدی بوده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که حضرت زهرا(س) نه تنها الگویی تمام عیار برای بانوان بلکه شخصیتی جامع و متعالی برای عموم افراد جامعه اعم از زن و مرد می‌باشد، گفت: یکی از القاب حضرت؛ شفیع روز جزاست بدان معنا که در قیامت محبان اهل بیت عصمت و طهارت را شفاعت خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که ابعاد شخصیتی و سیره حضرت زهرا(س) برای معرفی الگویی برتر برای امت اسلامی نباید تنها در مسائلی همچون عفاف و حجاب خلاصه شود، ادامه داد: دخت نبی مکرم اسلام(س) مدافع حقیقی حریم ولایت بود و پس از رحلت رسول اکرم و در دوران مظلومیت مولای متقیان مقابل امت به انحراف کشیده شده ایستاد.

گفتنی است، همزمان با سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امامزادگان سیدمحمد(ع) و سیدابراهیم (ع) شهرستان مراغه با حضور عزاداران فاطمی برپا شد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات