۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۵۵۶۱۵۴
فلاحتی در گفت‎‌وگو با رسا:

بقای انقلاب در گرو مبارزه جدی با فساد و تبعیض است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب مسؤولان سه قوه را به مبارزه جدی با فساد و فاصله طبقاتی فراخواندند، بقای انقلاب اسلامی را در گرو مبارزه جدی و قاطع با فساد و تبعیض دانست.
فلاحتی

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در اجرای عدالت عقب افتاده‌ایم، گفت: آرمان‌های انقلاب اسلامی در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب به صراحت بیان شد.

وی افزود: از جمله آرمان‌های انقلاب اسلامی مبارزه با اشراف‌گری و عناصری بود که سلطنت را ایجاد و آن را قوام می‌دادند. رژیم سلطنتی قبل از انقلاب با رویکرد دوری از مردم، بی توجهی به زندگی فقرا، توجه به اشرافی گری و سیستم آلوده‌ حاکم در دربار سبب شده بود کشور را در عقب ماندگی قرار دهد و به همین دلیل انقلاب اسلامی با رویکردی فرهنگی شکل گرفت.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل انقلاب زدگی برخی افراد را گرایش به اندیشه‌های سلطنت طلبانه رژیم شاهنشاهی قبل از انقلاب دانست و اظهار داشت: افراد جامعه در هر پست و مقامی که باشند اگر افکار و عقاید آنان به اندیشه سلطنت طلبان رژیم ستمگر شاهنشاهی نزدیک باشد به همان میزان از آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با استناد به کلام بنیانگذار کبیر انقلاب مبنی براینکه من یک تار موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان ترجیح نمی‌دهم، ابراز کرد: یکی بودن گفتار و رفتار امام راحل از مهمترین ویژگی شخصیتی ایشان بود. امام در کلام و مشی خود توجه به مستضعفین و محرومین را ملاک حرکت خود قرار داده بودند.

وی افزود: مهمترین رویکرد انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر مبارزه با فساد، عشرت طلبی و اشرافی گری بود و این امر بیانگر آن است که انقلاب اسلامی قوام و حرکتش به این سمت تمایل دارد تا از آرمان‌های اصل انقلاب فاصله نگیرد؛ بنابراین اگر ما از آرمان‌های انقلاب فاصله بگیریم ماهیت نظام جمهوری اسلامی همانند نظام لیبرال و نظام طاغوت می شود و تنها ظاهری اسلامی خواهد داشت و تنها نامی از انقلاب باقی خواهد ماند و چون ما نمی‌خواهیم به این سمت و سو حرکت کنیم شاهد دشمنی دشمنان داخلی و خارجی با انقلاب اسلامی هستیم.

فلاحتی اضافه کرد: در حال حاضر دشمنان از این امر ناراحت هستند که چرا انقلاب یک مشی نو در بین متدهای سیاسی دنیا پایه‌گذاری کرده و بر اساس حاکمیت الهی، حکومتی تشکیل داده که رویکرد اصلی آن توزیع عادلانه ثروت و قدرت، مبارزه با فقر و فساد و دیگر مسائل است.

وی بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب که اشاره به روی کار بودن برخی «آدم‌های سابقا انقلابی» داشتند، گفت: متاسفانه به دلایل متعدد دیده می‌شود برخی افراد که در انقلاب نقش آفرین نبودند و یا اینکه واقعا نقش داشتند از حرکت در مسیر انقلاب خسته شده و یا به خاطر زد و بندهایی که پیرامون خودشان از سوی اقوام، خویشاوندان، فرزندان دارند وارد حوزه‌های دنیا طلبی شده و از آرمان‌های اصلی انقلاب فاصله گرفته و در مقابل آن موضع گیری می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: البته این امر مساله خیلی جدیدی نیست و ما در طول این چهاردهه با چنین افرادی مواجه بودیم اما چون تعداد آنها معدود بود جامعه و حاکمیت آنان را به راحتی کنار می‌زد اما امروز این مسأله شکل جدیدی به خود گرفته و بیشتر از حد معمول دیده می‌شود که متاسفانه این امر فسادآور است و رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات اخیرشان به همین موضوع اشاره داشتند و فرمودند با این مساله باید مبارزه جدی صورت بپذیرد.

وی مهمترین راهکار اجرایی شدن مطالبات اخیر رهبری را تصمیم گیری سریع و جدی سه قوه برای مبارزه با فساد دانست و گفت: هر سه قوه بدون هیچ ملاحظه‌ای ابتدا باید معنای فساد را خیلی روشن و شفاف بیان کرده و همه زد و بندها و رانت‌ها را به صورت مشخص اعلام کنند و با هر کسی در هر رده‌ای از عالی‌ترین تا پایین‌ترین سطح مسؤولیت اگر می خواهد از نظام بهره برداری کند و یا در آن حلقه فساد قرار دهد مبارزه جدی صورت انجام دهند؛  با چنین رویکردی بقا و ماندگاری نظام بیمه می‌شود بنابراین حرکت دلسوزان انقلاب اسلامی و عناصر حاکمیتی در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب امری لازم و ضروری است./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات