۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۵۶۱۸۸
مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه:

سلامت جامعه در گرو اجرای بانکداری اسلامی است

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه گفت: طلاب و روحانیان می توانند مروج سنت قرض الحسنه بوده و بانکهایی که به صورت حقیقی مروج این سنت هستند را به مردم و جامعه معرفی کنند.
مدیر حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حجت الله فاضلی پیردوستی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه ظهر امروز در جمع کارکنان بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره به اینکه ربا جامعه را به سمت و سوی تباهی می کشاند ابراز داشت: ربا و عدم رعایت مسائل شرعی در بانک ها جامعه را گریبان گیر آسیبهای فراوانی خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه بیان داشت: سنت قرض الحسنه همچون آب زلال برای میوه است، قرض الحسنه به زندگی انسانها طراوت می بخشد.

وی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید مسأله بانکداری اسلامی مورد توجه ویژه قرار گیرد عنوان داشت: آثار وجودی قرض الحسنه در زندگی انسانها کاملا مشهود بوده و اگر این مهم توسط تمامی بانکها اشاعه یابد قطعأ مشکلات و نیازهای ضروری مردم مرتفع خواهد شد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ربا در تسهیلات بانکی نتیجه عکس داده و سلامت جامعه اسلام را به خطر خواهد انداخت.

حجت الاسلام فاضلی پیردوستی با اشاره به تلاش پیامبر اکرم (ص) در راستای اشاعه سنت نیک قرض الحسنه بیان داشت: تمامی مسلمانان مرهون تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر پیامبر اکرم (ص) هستند در نتیجه سلامت جامعه در گروه اجرا و تحقق بانکداری اسلامی و سلامت بانکها می باشد در غیراینصورت نظام اسلامی با بلاد کفر تفاوتی نخواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه ابراز داشت: متأسفانه امروزه نسبت به اجرای مسأله بانکداری اسلامی توجه ای نشده و باید این مهم توسط مردم و مسؤولان حمایت و پشتیبانی شود تا در جامعه نهادینه شود.

استاد حوزه علمیه در پایان مطرح کرد: طلاب و روحانیان نیز در این عرصه می توانند مروج سنت قرض الحسنه بوده و بانکهایی که به صورت حقیقی مروج این سنت هستند را به مردم و جامعه معرفی کنند./۸۵۷/پ203/ب1

ارسال نظرات