۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۵۶۲۰۶
حجت الاسلام نعمتی خبر داد؛

طراحی دوره پودمانی اقتصاد ویژه اساتید سطوح عالی در عرصه فقه الاقتصاد

دبیر هیأت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان از طراحی دوره پودمانی اقتصاد جهت اساتید سطوح عالی و خارج و فضلای علاقه مند به پژوهش در عرصه فقه الاقتصاد خبر داد.
اقتصاد اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نعمتی، دبیر هیأت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان در گردهمایی شناسایی ظرفیت های پژوهشی و پژوهشگران اقتصادی که امروز 3 اسفند در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد، به بیان مروری بر فعالیت های هیأت اندیشه ورز اقتصاد پرداخت.

وی گفت: اجرای نخستین دوره از سلسله نشست های «اقتصادنا» طی 12 نشست، با ارائه اساتید برجسته اقتصاد اسلامی درسطح کشور که نشان دهنده گوشه ای از ظرفیت های فقه برای پرداختن به مسائل روز اقتصادی جامعه است، از جمله این فعالیت ها است.

دبیر هیأت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: رایزنی با تعدادی از مراکز و مؤسسات علمی و حوزوی برای بررسی راه های همکاری و همچنین رایزنی با مجموعه ای از اساتید حوزوی و تبیین اهداف و برنامه های هیأت و ضرورت ورود حوزه به عرصه اقتصاد از جمله دیگر برنامه های انجام شده در این راستا است.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه از طراحی دوره پودمانی اقتصاد برای اساتید سطوح عالی و خارج و فضالای علاقه مند به پژوهش در عرصه فقه الاقتصاد خبر داد و گفت: تشکیل جلسات علمی بررسی متون درسی رشته اقتصاد و تشکیل جلسات علمی جهت بررسی نظام موضوعات دانش اقتصاد و طراحی نظام موضوعات پژوهشی هیأت از جمله دیگر فعالیت های انجام شده است.

وی اظهار کرد: رایزنی با اساتید اقتصاد و برگزیدگان اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی جهت استفاده از این ظرفیت ها برای برنامه های آموزشی آتی هیأت و تدوین متون درسی متناسب با دوره ها نیز در شش ماه گذشته صورت گرفته است./934/پ203/ب1

ارسال نظرات