۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۴۱۳

مراسم گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا در مدرسه حضرت خدیجه برگزار شد

مدرس حوزه و دانشگاه در مراسم گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) گفت: مودت افزون بر محبت بحث اطاعت و پیروی را هم در بردارد.
حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرگزاری رسا درمشهد، مراسم گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س) با سخنرانی خانم حیدری، مدرس حوزه و دانشگاه در مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها برگزار شد.  

وی به بیان شاخصه های زندگی حضرت زهرا (س) پرداخت و گفت: ساده زیستی، حجب و حیا و ولایت مداری است از مهمترین این شاخصه ها است.

مدرس حوزه و دانشگاه با طرح این پرسش ها که چرا بعد پیامبر (ص) حضور ائمه در جامعه کمرنگ شد و از طرفی چرا حضرت زهرا (س) با ضربت شهید شدند، بیان داشت: حب دنیا باعث خانه نشینی امام علی(ع) و هوی نفس باعث کنار زدن او شد.

وی با بیان اینکه بی تفاوتی مردم نسبت به ظلم ظالمان و سرنوشت اسلام این سرنوشت را رقم زد، بیان داشت: در حالی که آیات اثبات امامت در سوره های مائده آیه 3 و 55 و    سوره شعراء 109 و سوره شوری 23 آمده است اما انکار امامت بعد از پیامبر اکرم (ص) پر رنگ شد.

حیدری درادامه درباره این سؤوال که از پیامبر(ص) پرسیده شد که منظوراز قربی چیست، خاطرنشان کرد: پیامبرفرمود همان فاطمه (س) و حسن وحسین(ع) هستند وعلت اصلی مزد خواستن پیامبر اکرم (ص) یکی خاتم بودن دین پیامبر و دیگری بحث مودت به عنوان مزد به خاطر تبعیت از ائمه بعد پیامبر که به صورت عاشقانه باشد زیرا مودت علاوه بر محبت بحث اطاعت و پیروی را هم در بر دارد./934/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات