۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۵۶۴۲۵
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

اسلام با شهادت رشد کرد

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به این که باید اخلاق شهدا را به نسل جوان آموزش دهیم، گفت: آموزش و پرورش، آموزش عالی، نویسندگان کتب درسی و در برنامه‌های صدا و سیما باید اخلاق شهدا را برجسته کنند.
حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه امشب در دومین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان کرمان در محل حسینیه ثارالله کرمان خطاب به جوانان و دانشجویان، گفت: شهادت مقام بسیار بلندی است که ائمه اطهار(ع) برای رسیدن به آن اشک می‌ریختند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به خطبه 156 نهج‌البلاغه عنوان کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند، بر شهادت باید شاکر بود نه صابر، چون صبر در سختی‌ها است، اما شهادت سختی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز داشت: مقام شهادت به قدری عالی است که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند، آنهایی که کشته می‌شوند 3 دسته‌اند که یکی از آنها شهید در راه خداست و به لحاظ مرتبه و مقام با انبیا تنها در نبوت تفاوت دارند.

وی خطاب به خانواده‌ شهدا تصریح کرد: حدیث قدسی است که خداوند فرموده کسی که شهید می‌شود، من جانشین او در خانه‌اش هستم، پس برای خانواده شهدا نباید ناراحت بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: رسیدگی به خانواده شهید و رفع ناراحتی آنها، رسیدگی مالی، سهیمه دانشگاه و این چنین مسائل نیست، خانواده شهید از بی‌حجابی ناراحت می‌شود که با این همه خون ریخته شده و ایثار، بعضی در کوچه و خیابان برداشتن حجاب را یک ارزش می‌دانند و به رهبری و انقلاب توهین می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که باید اخلاق شهدا را به نسل جوان آموزش دهیم، گفت: آموزش و پرورش، آموزش عالی، نویسندگان کتب درسی و در برنامه‌های صدا و سیما باید اخلاق شهدا رابرجسته کنند.

وی ادامه داد: نگرانی و گلایه‌مندی ما این است که در جشنواره‌ای به نام فیلم فجر، فردی واژه‌های ناپسند و ارتباط آثار دختر و پسر را بیان می‌کند، چرا برنامه شهید آوینی در سیما تعطیل شده است در حالی که وصیت‌نامه شهدا باید در سیما باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز داشت: اخلاق شهدا را در جامعه پیاده کنیم و امروز باید داستان نوجوانی در کتاب‌های درسی بیاید که از خداوند برای اینکه نماز شب را دیر خوانده، نماز صبح را کم‌توجه اقامه کرده و به فرمانده خود سلام نکرده است، استغفار می‌طلبد.

وی اظهار داشت: اعتراف‌نامه، تعهدنامه و محاسبه شهید علمدار باید در کتاب‌های درسی بیاید که نامه‌ای در 10 بند نوشته که ثمره کلاس‌های اخلاق و معراج سعادت است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به همزمانی کنگره شهدای دانشجو با ایام شهادت زهرا مرضیه (س) گفت: اسلام با شهادت و خون رشد کرد./9707/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات