۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۵۵۶۵۹۷
امام جمعه بابل:

فرهنگ جهاد و شهادت تامین کننده عزت کشور است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تاکید بر این مطلب که فرهنگ جهاد و شهادت تامین کننده عزت کشور است، گفت: تا زمانی که فرهنگ شهادت، ایثار و جهاد در ملت ما وجود دارد، دشمن جرأت حمله و دست اندازی به کشور را نخواهد داشت.
امام جمعه بابل امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در مراسم گرامیداشت هفتمین روز تدفین 2 شهید گمنام در دانشگاه علوم و فنون مازندران در بابل، با اشاره به جایگاه شهادت و ایثار در اسلام، گفت: شهادت درجه والایی است که خداوند آن را نصیب هر فرد نمی کند بلکه انسانی به این درجه دست می یابد که با اخلاص کامل همه چیز خود را در ازای رضای الهی معامله کند.

وی افزود: شهدا با ایثار و جانفشانی خود عزت امروز ما را تامین کردند و باید عزت به دست آمده از این ایثارگری ها را حفظ کنیم.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل با تقدیر از خاکسپاری شهدا در دانشگاه ها آن را ترویج فرهنگ شهادت در میان نخبگان علمی جامعه دانست و تصریح کرد: فرهنگ جهاد و شهادت بیمه کننده یک ملت و تامین کننده عزت کشور است و ما همواره نیازمند نهادینه شدن این فرهنگ در میان همه اقشار هستیم.

وی تاکید کرد: تشییع و خاکسپاری شهدا در فضای دانشگاه ها حرکت بسیار ارزشمند و تحسین برانگیز است که موجب تبرک فضای علمی با این آیات الهی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی به دلایل نیاز جامعه به تبیین فرهنگ شهادت پرداخت و اظهار داشت: مادامی که فرهنگ شهادت، ایثار و جهاد در ملت ما وجود دارد، دشمن جرات حمله و دست اندازی به کشور را نخواهد داشت و همه تلاش های به سوی خود اتکایی و استقلال همه جانبه کشور معطوف می شود.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل مهمترین خواسته و هدف شهدا را دفاع از حریم اسلام و ارزش های دینی بیان کرد و ادامه داد: کنکاش و جست و جو در حقیقت های نهفته در ارزش ها موجب تقویت باورهای دینی و اعتقادی می شود و دانشجویان و جوانان این مسیر معنوی را با استعانت از شهدا طی کنند.

امام جمعه بابل با اشاره به بصیرت بالای شهدا در مسیر نورانی ولایت، خاطرنشان کرد: شهدا با شهادت خود سند ماندگاری از حیات جاودانه و زندگی سعادتمندانه را رقم زدند.

وی افزود: الگوگیری از شهدای دوران دفاع مقدس، نسل جوان و نوجوان انقلابی را در قالب مدافعان حرم تربیت کرد تا دفتر شهادت همچنان باز بماند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تدفین شهدا را در دانشگاه ها موجب شرافت مراکز علمی بیان کرد و  گفت: تحصیل علم به انسان علم آموز شرافت می دهد اما لباس شهادت شرافتی افزون تر به انسان می بخشد و درجه ای بالاتر را نصیب انسان می کند.

وی ادامه راه شهدا را در تبعیت کامل از ولایت فقیه و تلاش برای خدمت صادقانه و جهادی در نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: مسؤولان جایگاه و مسؤولیت خود را مدیون شهدا هستند و باید با تلاش و پشتکار هر چه تمام تر این جایگاه را قدر بدانند و به مردم خدمتی صادقانه را با کسب رضای الهی انجام دهند./1313/پ203/ب1

ارسال نظرات