۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۵۵۶۷۸۴
حجت الاسلام گنجی:

حجت‌الاسلام صحفی روحیه‌ای شجاعانه و جهادی داشت

استاد حوزه علمیه با اشاره به روحیه شجاعانه و جهادی مرحوم حجت الاسلام صحفی گفت: ایشان همواره در مقام خطابه بدون ترس امر به معروف‌ و نهی از منکر می کردند.
حجت الاسلام گنجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام گنجی در مراسم بزرگداشت ارتحال حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی صحفی که امشب در مسجد جامع قم برگزار شد، با اشاره به اینکه عالمان دینی آیه شریفه «وَ کَفی باالله حَسیباً» را درک کرده اند، گفت: مرحوم حجت‌ الاسلام والمسلمین صحفی یکی از علمایی بودند که در درس خواندن و تبلیغ دین اسلام بر خداوند توکل کرده و در این راه مجاهدانه گام برداشتند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: همه مردم شریف قم اتفاق نظر دارند که حجت الاسلام والمسلمین صحفی ولایی، با تقوا، زاهدانه و ساده زیستانه زندگی کردند و وفات‌شان نیز با سعادت بود.

وی با بیان اینکه رسول اکرم(ص) فرمودند «عالمان دینی وارثان و جانشینان انبیای الهی هستند»، اظهار داشت: عالمان ربانی در آیات و روایات مورد تعریف و تمجید قرار گرفته اند و علت آن این است که علما مردانی خودساخته بوده و خود را در کلاس معرفتی اهل بیت(ع) تربیت کرده اند و به عبارت دیگر خودسازی‌شان برگرفته از مبانی و معارف نورانی معصومان(ع) بوده است و متصف به صفات انبیای الهی و حضرات معصومین(ع) شده اند.

حجت الاسلام گنجی با اشاره به اینکه مرحوم سید مهدی صحفی شاگرد مکتب اهل بیت(ع) بودند، ابراز داشت: ایشان علی رغم موقعیت‌های اجتماعی ویژه ای که داشتند، وابستگی دنیوی نداشتند و همواره ساده زیست بودند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برخی انسان ها زینت گرا هستند و بیش از اندازه به زرق و برق‌های دنیوی اهمیت می دهند، اما بر اساس روایات زاهد کسی است که توجهی به این مسائل ندارد.

وی با اشاره به روحیه شجاعانه و جهادی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی صحفی ابراز داشت: ایشان عالمی شجاع بودند و‌ همواره در مقام خطابه بدون ترس امر به معروف‌ و نهی از منکر می کردند و به سایر منبری‌ها نیز توصیه می کردند که این ارزش دینی را در جامعه احیا کنند.

حجت الاسلام گنجی تأکید کرد: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی صحفی مصداق بارز تلاش وافر در سنگر تبلیغ بودند و در این عرصه با روحیه ای جهادی و خستگی ناپذیر عمل می کردند؛ ایشان علی رغم وجهه اجتماعی که داشت، متواضع بودند و در مجالس خود جلوی غیبت، شایعه پراکنی و غیره را می گرفتند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه عالمان ربانی وظیفه شناس هستند، در برابر معصیت الهی ساکت نمی نشینند و مدافع خط ولایت هستند، افزود: امروزه باید همگان در برابر آسیب‌های اجتماعی همچون‌ بی حجابی، رباخواری و غیره ایستادگی کنند و همواره امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی با اشاره به اینکه در روایات آمده است که «هر کسی برای رضای خداوند علم بیاموزد، بدان عمل کند و آن علم را به دیگران نیز بیاموزد در آسمان‌ها او را با نام "عظیم" فرامی خوانند» عنوان کرد: هر کسی دنیا در چشم‌اش کوچک‌باشد، بی تردید در چشمان مبارک امام زمان(عج) بزرگ می درخشد و مورد توجه ایشان قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام گنجی در پایان یادآور شد: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی صحفی یک عمر ذاکر اهل بیت(ع) بودند و بی تردید در آخرت ثمره تلاش‌های خالصانه خود را خواهد دید./۸۴۱پ۲۰۲/ی/

ارسال نظرات