۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۵۶۸۴۲
معاون وزیر آموزش و پرورش:

ولایت مداری و تکلیف پذیری سیره شهدا است

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت پاسداشت یاد شهدا، گفت: توحیدمداری، ولایت‌ مداری، تکلیف پذیری و تکلیف گرایی شهدا سرمشقی برای عموم است.
آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز، در کنگره ملی 305 شهید معلم استان خوزستان و شهید شاخص فرهنگیان کشور در سال 96 که در سالن اجتماعات امام خامنه ای برگزار شد، با اشاره به اینکه شهادت اوج قله کمال و سعادت هر انسانی است، خاطرنشان شد: برای زنده ماندن و حرکت در مسیر شهدا نیازمند برگزاری کنگره های شهدا هستیم؛ چنانچه برای ماندن در مسیر انقلاب اسلامی و هدایت باید به شهدا متوسل شویم.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش یکی از بهترین شیوه های زنده نگه داشتن آرمان های شهدا را برگزاری یادواره ها و کنگره ها برشمرد و گفت: نباید از نام شهدا و افتخاراتش غفلت و گرد و غبار فراموشی بر خاطراتشان بنشیند که در این باره رهبری با بیان مقام و منزلت شهدا و ضرورت پاسداشت یاد آنها، تکلیف را مشخص می کند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در آموزش و پرورش باید فرهنگ ایثار و شهادت توسعه یابد، افزود: ایثار و شهادت یک فرهنگ قرآنی حافظ انقلاب و اندیشه های امام و آرمان ها است که در این باره باید نگاهی کلی و فراگیر داشته باشیم.

کاظمی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را جزء وظایف و اولویت ها برشمرد و خاطرنشان شد: باید تلاش به جاری ساختن سیره شهیدان، دست یافتن به عمق معرفت شهید و شهادت کنیم؛ زیرا نظام اسلامی را بیمه می‌ کند.

وی سیره شهدا را سرمشقی در فرهنگ توحیدمداری، ولایت‌ مداری، تکلیف پذیری و تکلیف گرایی و رمز بقا و اقتدار انقلاب اسلامی برشمرد.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش فرهنگ ساده زیستی، نماز اول وقت، مدیریت جهادی، خدمتگزاری بی منت به مردم حاضر در صحنه های انقلاب اسلامی و تواضع را حلقه های مفقوده زندگی و جامعه بیان کرد و بر ضرورت توجه بیش از بیش بر آنها تأکید کرد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: برای حفظ روحیه حماسی و اقتدار و عزت انقلاب و توان دفاعی کشور نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم و امروزه با ترویج فرهنگ شهادت طلبی شاهد حضور جوانان ولایی در فرامرزهای جغرافیایی برای دفاع از انقلاب و امام هستیم.

کاظمی با بیان اینکه در موضوعات سیاسی باید به امام اقتدا شود، افزود: حفظ روحیه توان دفاعی کشور، اقتدار و عزت نظام اسلامی در برابر بیگانگان باید جزو اهداف مهم مسؤولان باشد،

وی تصریح کرد: دشمنان با وجود حمله نظامی، جنگ نیابتی، تحریم اقتصادی، محدود سازی نظامی، هسته ای و موشکی شکست خوردند؛ اما اکنون با جنگ نرم به سراغ زندگی و جوانان آمده و اندیشه ها و قلب جوانان و نوجوانان مان سرزمین را نشانه می گیرد که این مسأله نقطه آسیب پذیر انقلاب اسلامی است.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش حمله به رهبری، اسلامیت نظام اسلامی، تضعیف آموزه‌های دینی و نابودی سبک زندگی اسلامی را از مهمترین برنامه ‌های دشمنان در قالب جنگ نرم عنوان کرد و گفت: میراث شهیدان را باید با سلامت در اختیار نسل های پیش رو قرار دهیم./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات