۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۵۷۰۳۳

ویژگی های تبلیغ نوروزی از نگاه استاد قرائتی

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد ایام نوروز برای تبلیغ دین تأکید کرد که این فرصت حتی از محرم و صفر نیز قابل استفاده تر است.
قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین همایش سالانه مبلغان مکتوب، ادبی و هنری و اختتامیه مسابقه خاطره نگاری تبلیغی به همراه تقدیر از بزرگان با عنوان «تبلیغ و قلم» در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در این همایش با اشاره به شیوه های تبلیغی در ایام عید نوروز و بیان این که حضرت موسی اولین کسی بود که از فرصت عید استفاده کرده است، اظهار داشت: فرعون متخصصان سحر و جادو را در صبح روز عید و در وسط شهر دعوت کرد.

وی افزود: عید نوروز از محرم و صفر و عاشورا ظرفیت بزرگ تری دارد چراکه نزدیک به دو هفته است و با همه گونه مردمی هم مواجه هستیم، و از طرفی با تبلیغ و خنده و دید بازدید است و اصلا تبلیغ نوروزی با غیر آن فرق می کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که در دید و بازدیدهای نوروزی باید از فرصت های کوتاه استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: به ویژه بر این مطلب تأکید کنیم که مشکلات و فساد های زیادی در کشور موجب نمی شود که از دین دست برداریم.

وی افزود: شهید بهشتی توصیه می کردند که در برنامه های تبلیغی همیشه اسلام را از مسلمان ها و خرافات را از حقایق جدا کنید، چراکه گاهی اوقات وقتی از خوبی های اسلام می گویی برخی به حساب مسلمان ها می گذارند و آن را زیر سؤال می برند و از طرفی خرافات مثل یک مگسی است که اگر در یک ظرف بیافتد که انسان از خیر کل آب می گذرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تصریح کرد: باید از فرصت میهمانی ها و دید و بازدیدها استفاده کنیم ولی خیلی از اوقات از این ظرفیت بزرگ غافل شویم، در حالی که مبلغان ادیان دیگر از کوچک ترین فرصت ها برای هر انسانی با هر ویژگی برنامه تبلیغی دارند.

وی با بیان این که گاهی اوقات باید از فرصت تبلیغی دیگران برای بیان معارف واجب و مستحب استفاده کنیم، یادآور شد: گاهی اوقات فردی که نماز نمی خواند یا مقید نیست حرف ما را گوش نمی کند ولی از فرد دیگری که به او علاقه دارد حرف شنوی دارد، این مسأله نیز اهمیت دارد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات