۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۵۷۰۴۲
نماینده ولی فقیه در مازندران:

سیره زندگی آیت الله فاضل مورد توجه طلاب جوان قرار گیرد

امام جمعه ساری از آیت الله فاضل استرآبادی به عنوان یک نخبه برجسته در حوزه های علمیه یاد کرد و گفت: نام فاضل به حق شایسته و بیانگر شخصیت والای آن عالم ربانی بود و سیره زندگی ایشان باید مورد توجه طلاب جوان قرار بگیرد.
نورالله طبرسی در نکوداشت آیت الله فاضل نورالله طبرسی در نکوداشت آیت الله فاضل نورالله طبرسی در نکوداشت آیت الله فاضل آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش نکوداشت آیت‌الله فاضل استرآبادی(ره) در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، با اشاره به زندگی عالمان دین و علت محبوبیت آن ها بیان مردم، گفت: عالمان دین با کمترین بهره گیری از مواهب دنیا بیشترین خدمت را به مردم عرضه می کردند و تمام تلاش آن ها برای حل مشکلات مردم بود.

وی یکی از ویژگی های آیت الله فاضل استرآبادی را زندگی زاهدانه بیان کرد و افزود: آیت الله فاضل یک عالم برجسته در میان حوزه علمیه بود که با زهد و تواضع ویژه ای زندگی می کرد و این چنین شخصیت هایی الگوهای شایسته و ارزشمندی برای جامعه هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری از آیت الله فاضل به عنوان یک نخبه برجسته در حوزه های علمیه یاد کرد و اظهار داشت: نام فاضل به حق شایسته و بیانگر شخصیت والای آن عالم ربانی بود و سیره زندگی ایشان باید مورد توجه طلاب جوان قرار بگیرد.

وی مطالعه، بررسی و شناخت نسبت به عالمان برجسته دینی را برای طلاب عنوان و تصریح کرد: مردم به دلیل زندگی ساده و بی آلایش مرحوم آیت الله فاضل، آن عالم ربانی را الگوی خود می دانستند و لازم است تا طلبه های جوان مسیر زندگی خود را بر اساس شخصیت هایی مانند آیت الله فاضل تنظیم کنند.

آیت الله طبرسی با اشاره به تلاش آیت الله فاضل برای تاسیس حوزه علمیه فیضیه مازندران، خاطرنشان کرد: آیت الله فاضل عمر با برکت خود را برای نشر و تعلیم معارف اسلامی صرف کرد و امروز این حوزه علمیه با عظمت باقیات الصالحات آن عالم ربانی است.

وی تاکید کرد: تحویل هزاران شاگرد برجسته و انقلابی ماحصل تلاش آن عالم ربانی در تاسیس مدرسه علمیه فیضیه مازندران به عنوان یکی از مدارس موفق و برجسته حوزوی در کشور است.

امام جمعه ساری از آیت الله فاضل به عنوان یک عالم ولایتمدار و انقلابی یاد کرد و گفت: حوزه علمیه ما نیازمند رویش هایی مانند آیت الله فاضل است تا خلا وجودی این عالم ربانی برای جامعه ما پر شود.

وی افزود: آیت الله فاضل استرآبادی(ره) به عنوان یک طلبه ساده زیست، استاد برجسته اخلاق در جامعه بود و درس دین را با عمل خود به به دیگران می آموخت.

آیت الله طبرسی از آیت الله فاضل به عنوان شخصیتی دانشمند و فرهیخته یاد کرد و اظهار داشت: مرحوم آیت الله فاضل چهره ای خود ساخته و پیشرو در مسیر انقلاب و حمایت از ولایت فقیه محسوب می شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران به تلاش دشمنان برای الگودهی چهره های مدنظر خود به افراد جامعه، تاکید کرد: دشمن در سال های اخیر تمام تلاش خود را برای تغییر سبک زندگی در جامعه ما به کار گرفته است و در این شرایط حساس باید چهره عالمان فرهیخته ای مانند آیت الله فاضل بیشتر برای آحاد جامعه معرفی شود.

وی حضور چهره های دانشگاهی را در مراسم تجلیل از یک چهره نخبه حوزوی به عنوان یک نشانه مهم در پیوند میان حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: حضور چهره های شاخص حوزه و دانشگاه در این جمع اقدام بسیار مبارکی است و برگزاری چنین همایش هایی حفظ پایه های صیانت از انقلاب محسوب می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: همراهی حوزویان و دانشگاهیان در کنار یکدیگر در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نشان دهنده بلوغ سیاسی این شجره طیبه است./1313/پ203/ب1

ارسال نظرات