۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۵۷۱۰۷
عضو هیات امنای بنیاد بین المللی غدیر:

اقامه عزای شهدای کربلا اقدامی انقلابی از سوی حضرت ام البنین بود

عضو هیات امنای بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه ولایتمداری و تبعیت از ولی از شاخصه‌های حضرت ام البنین(س) بود، گفت: اقامه عزای شهدای کربلا از ناحیه حضرت ام البنین(س) یک اقدام انقلابی بود.
حجت الاسلام ملک محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن ملک محمدی عضو هیات امنای بنیاد بین المللی غدیر و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت وفات حضرت ام البنین(س) در مسجد جامع غدیر برگزار شد، گفت: نام مبارک مادر حضرت عباس(ع)، فاطمه و لقب ایشان ام البنین است.

وی افزود: ایشان مادر چهار شهید کربلا و مرقد مطهرشان در مدینه منوره و در قبرستان بقیع قرار دارد.

حجت الاسلام ملک محمدی با اشاره به اینکه حضرت ام البنین(س) همچون فرزند دلیرش حضرت عباس(ع) باب الحوایج است، ابراز کرد: مجالس این بانوی بزرگ رنگ و بوی عاشورایی دارد. حضرت ام البنین(س) دارای سجایای اخلاقی و ملکات نفسانی بسیاری همچون کمال، وقار و ادب بودند و همیشه و در همه حال فرزندان حضرت زهرا(س) را بر فرزندان خود ترجیح می‌دادند.

عضو هیات امنای بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به اینکه سعادت انسان در گرو محبت و مودت به خاندان پیامبراکرم(ص) است، اظهار داشت: اصل و نصب ایشان بسیار اصیل و فرهیخته بودند و خانواده این بانوی عظیم شان در شجاعت و جنگ آوری زبان زد عرب بودند.
وی با اشاره به سجایای اخلاقی حضرت، گفت: زمانی که ایشان وارد منزل حضرت علی(ع) شدند قبل از ورود فرمودند من کنیز فرزندان حضرت زهرا(س) هستم علت این مقدم دانستن همان مودت ذی القربی بود کهپیامبر(ص) مسلمانان را به آن توصیه کردند.

حجت الاسلام ملک محمدی ادامه داد: مودت اهل بیت(ع) دوبال دارد که یک بال آن معرفت است که با علم و تقوا به دست می‌آید و دیگری با تبعیت از اهل بیت(ع) کسب می‌شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سبک زندگی انسان باید براساس محبت و مودت به اهل بیت(ع) شکل بگیرد، عنوان کرد: زندگی حضرت ام البنین(س) سراسر محبت و مودت بود و حضرت ابوالفضل(ع) ثمره همین سبک زندگی است که در کربلا با محبت وفاداری و ادبش حماسه‌ای بی نظیر خلق کرد.

عضو هیات امنای بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به اینکه تقوا انسان را از آلودگی باز می‌دارد، تصریح کرد: انسان با تقوا مدام خودش را در محضر خداوند می‌بیند و مطیع امر الهی است.

وی با بیان اینکه سعادت انسان در گرو اطاعت از پیامبراکرم و خاندان عصمت و طهارت است، گفت: ولایتمداری و تبعیت از ولی از شاخصه‌های حضرت ام البنین(س) بود.

حجت الاسلام ملک محمدی در بخش دیگر با اشاره به فعالیت‌های انقلابی حضرت ام البنین(س)، ابراز کرد: یکی از اقدامات انقلابی ایشان اقامه عزا برای شهدای کربلا بود. حضرت این اقامه عزا با رنگ ولایت انجام می‌دادند و مجالس عزای سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا را بسیار پرشور و باشکوه برگزار می‌کردند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: افراد انقلابی یاد و خاطره انقلاب را زنده نگاه می‌دارند؛ بنابراین حضرت ام البنین(س) در زمره نخسین کسانی بود که برای اقامه عزای شهدای کربلا اقدام انقلابی و شجاعانه انجام دادند./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات