۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۵۷۱۱۸
گفت‌وگو با مبلغ جوان بین الملل؛

حضور تبلیغی در ۲۰ کشور/ فرهنگ شناسی، نیاز مبلغان بین الملل

اسدی موحد طلبه جوانی است که با وجود شرایط دشوار سختی ها را برای تبلیغ و ترویج ارزش های دینی به جان خریده و سال های بسیاری را دور از خانواده و شرایط مناسب زندگی برای بازتاب مضامین ناب اسلام در کنار محرومان کشورهای استعمارزده فرهنگی و سیاسی گذرانده است.
مبلغ ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در سال های اخیر علیرغم تبلیغات منفی و وسیع دشمنان، دین مبین اسلام با توجه به مضامین اخلاقی و الهی خود توانسته در دورترین نقاط جهان در دل حق طلبان راه پیدا کند و مردم را به عدالت خواهی و حق طلبی دعوت کند.

ادیان دیگر با توجه به شرایط متعدد در تمام جهان به سرعت نشر پیدا کردند اما هیچ گاه نتوانسته اند حس رضایت و عدالت خواهی را در میان مردم جهان به خوبی ترغیب کنند و این حس نیز با توجه به سابقه و مضامین الهی و تحریف نشدنی تنها به دست دین اسلام ترغیب خواهد شد.

اما بازتاب چنین دینی با توجه به شرایط روز دنیا و وجود دشمنانی در خارج و داخل دین اسلام که هر روز برای تخریب اسلام تلاش های بسیاری را انجام می دهند کاری سخت و طاقت فرسا خواهد بود که تجربه و سخت کوشی فراوانی را می طلبد.

محسن اسدی موحد طلبه جوانی است که با وجود شرایط دشوار سختی های این راه را برای نشر و بازتاب ارزش های دینی به جان خریده و سال های بسیاری را دور از خانواده و شرایط مناسب زندگی گذرانده و برای بازتاب مضامین ناب اسلام این سال ها را که اوج جوانی او را تشکیل می دهد، در کنار محرومان کشورهای استعمارزده فرهنگی و سیاسی گذرانده است.

به همین منظور در میان فعالیت های گسترده فرهنگی این طلبه که در اوج جوانی به یک مبلغ بین المللی با تجربه تبدیل شده است، پای صحبت هایش نشستیم و محسن موحد از آرزوهای خود برای نشر و بازتاب هرچه بهتر دین اسلام برای ما گفت.

محسن طلبه پایه 7 حوزه علمیه است که به تازگی نیز سطح 1 را به پایان رسانده است و آرزوی خود را در کودکی نیز نشر اسلام در سراسر عالم می دانست و برای رسیدن به این آرزو از 9 سالگی سعی بر فراگیری علوم دینی و زبان های خارجی دنیا داشته است.

حجت الاسلام اسدی موحد تبلیغ را بی ارتباط با سن می داند و می گوید: شما اگر بخشی از مباحث دینی را بدانید و تجربه ای درگذشته داشته باشید، می توانید به خوبی در میان مردم کشورهای دیگر به کارهای تبلیغی بپردازید. به عنوان نمونه بنده برای شروع تبلیغ در کشورهای آفریقایی ابتدا سال هایی را برای درک معنا و مفهوم این سرزمین در کشورهای آفریقایی زندگی کردم تا بتوانم این تجربه را کسب کنم.

وی در خصوص دیگر نیازهای تبلیغ در کشورهای خارجی خاطرنشان کرد: در این کشورها شما با مهارت دانستن تنها نیمی از راه را طی کرده اید و بحث دیگر که شاید از دانستن نیز مهم تر باشد، مهارت انتقال مطلب به فرهنگ های مختلف و با نگرش های مختلف است که این ویژگی نیز تنها با عمل گرایی مبلغان در خارج از کشور به بار خواهد نشست.

حجت الاسلام اسدی موحد به تفاوت های تبلیغ اسلام در قاره های مختلف پرداخت و تصریح کرد: در قاره آفریقا به دلیل دور بودن نسبی از تبلیغات منفی نسبت به اسلام و در قاره اروپا به دلیل سطح سواد مردم و ژرف نگری آن ها نسبت به مطالب عمیق اسلام، کار تبلیغ راحت تر صورت می پذیرد.

مبلغ جوان بین الملل در خصوص یکی از نمونه های تبلیغی خود در کشورهای آفریقایی گفت: در محرم سال گذشته با توجه به تبلیغات منفی دشمنان نسبت به عزادری های مسلمانان، ما تصمیم به اهدای خون در مناطق فقیر و محروم کشور زامبیا گرفتیم تا با این حرکت نشان دهیم امام حسین(ع) خون خود را نثار آزادی خواهی تمام مردم جهان کرده است که این عمل نیز مورد تقدیر مسؤولان این کشور قرار گرفت و در روز عاشورا حدود 200 نفر از شیعیان این کشور خون خود را به دیگران اهدا کردند.

اما مطلبی که شاید مورد تعجب بیشتری واقع شود این است که حجت الاسلام اسدی موحد به 20 کشور جهان برای تبلیغ و ترویج اسلام سفر کرده است که کشورهای ایتالیا، آرژانتین، تونس و زامبیا از جمله کشورهایی بوده اند که محسن اسدی موحد سختی و دوری راه برای نشر اسلام را در این کشورها به جان خریده است.

وی درخصوص یکی از مشکلات بزرگ مبلغان بین المللی گفت: بزرگ ترین مشکل این است که مبلغان با تمام فرهنگ ها و قومیت ها به صورت یکسان برخورد می کنند و آشنایی کامل با فرهنگ های مختلف ندارند و نمی توانند ارتباط موثری را به ویژه با مردم کشورهای اروپایی برقرار کنند. برطرف کردن این معضل نیز نیازمند مطالعه در خصوص قومیت ها و فرهنگ های مختلف است که مبلغان باید قبل از سفر به کشورهای خارجی نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام اسدی موحد در خصوص خاطرات شیرین خود در کشورهای خارجی که در امر تبلیغ رخ داده است، خاطرنشان کرد: یکی از شیرین ترین خاطراتی که در همین سال گذشته رخ داد این بود که یکی از دوستان صمیمی خودم را در جریان دیدارمان دعوت به تشیع کردم که این مسأله از نظر نوع شیعه شدن او برایم شیرین بود و من شکرگزار بودم که توانسته ام در اطرافیان خود تاثیر مثبتی بگذارم./820/ت300/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
یونس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
سلام حداقل خوب بود برای رو کم کردن از گزارش دانشگاه رضوی مقداری هم انصاف رو هم چاشنی کار می کردید. اون مصاحبه خیلی به واقعیت نزدیک تر و در واقع مطلب شما کپی کاریکاتوری از مطالب اون مصاحبه بود. شرم آوره که خبرگزاری رسا که داعیه دین دارد اینگونه مطلب میزند.
0
0