۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۵۷۲۹۵
به مناسبت میلاد حضرت فاطمه؛

دهمین همایش علمی، کاربردی کوثر هدایت برگزار می شود

دهمین همایش علمی، کاربردی کوثر هدایت با موضوع « فرهنگ فاطمی و الگوی مصرف کالای فرهنگی» برگزارمی شود.
فرهنگ فاطمی

به گزارش خبرگزاری رسا درمشهد، حلیمه شیخ علیشاهی دبیر همایش کوثر هدایت گفت: دهمین همایش علمی، کاربردی کوثر هدایت با موضوع «فرهنگ فاطمی و الگوی مصرف کالای فرهنگی» به همت اداره امور مبلغان خواهر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، مرکز تخصصی طوبی و جامعه المصطفی برگزار می شود.

وی ادامه داد: این همایش‌ها در قالب گردهمایی سالیانه خواهران مبلغ و با هدف معاصرسازی شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها و فرهنگ‌ سازی الگوهای رفتاری ایشان برگزار می ‌شود.

علیشاهی اظهار کرد: در آستانه ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، دهمین گردهمایی سالیانه خواهران مبلغ خراسان رضوی در قالب همایش «کوثر هدایت»، با موضوع «فرهنگ فاطمی و الگوی مصرف کالای فرهنگی» در روز پنجشنبه 17 اسفند 96 با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر شیخ الاسلامی در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی  برگزار می شود.

مدیر مرکز آموزشی طوبی گفت: همایش کوثر هدایت از سال 87 تا کنون، به بررسی موضوعات کاربردی در سیره حضرت زهرا سلام الله علیها در قالب موضوعات انسان معاصر و الگوپذیری از حضرت زهرا سلام الله علیها، کارآمدی فرهنگ فاطمی در مواجهه با معضلات جهان معاصر، تمایزات فرهنگ فاطمی و جریانات فمنیستی در پاسخگویی به مسائل زنان و خانواده، مسائل خانواده از منظر فرهنگ فاطمی و جریان های فمنیستی پرداخته است.

وی ادامه داد: اشتغال زنان در فرهنگ فاطمی و جریان های فمنیستی، مسأله ‌شناسی زنان در رسانه ‌های تصویری، شبکه تبلیغ دینی فرهنگ فاطمی جنگ نرم و خانواده، فرهنگ فاطمی و مدیریت جهادی در عرصه تبلیغ بانوان، فرهنگ فاطمی و رسالت بانوان مبلغ در جهان معاصر، عالی باورها و رفتارهای زنان در فرهنگ فاطمی و تجلی توحید در فرهنگ فاطمی با هدف معاصر سازی الگوهای رفتاری حضرت زهرا سلام الله علیها از جمله دیگر محورهای این نشست هااست.

گفتنی است، کارگروه های مقدماتی همایش در قالب سه نشست با حضور استاد الهی خراسانی، دکتر لسانی و خانم میرزا وزیری برگزار شد.

همچنین آثار جشنواره در قالب شعر، داستان، تک نگاشت، نقد ادبی و هنری، کتاب کودک، محصولات فضای مجازی، بازی های رایانه ای واسباب بازی به دبیر خانه ارائه شده است، که تا کنون بیش از 150 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده و در حال انجام مراحل ارزیابی است./934/د103/ب1

ارسال نظرات