۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۵۵۷۵۷۲
حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی تاکید کرد؛

فقه نیاز مبرم جامعه امروز بشری

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عمل به احکام الهی بیانگر فهم دینی انسان است، گفت: فقها باید معرفی شوند تا نسل جدید با سبک و سیره آنان آشنا شوند چرا که جهان بشری به فقاهت نیازمند است.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی استاد حوزه و دانشگاه، عصر امروز در اختتامیه کنگره ملی شیخ عبدالحسین تهرانی که با حضور جمعی از علما، اندیشمندان، متفکران و استادان در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: فلسفه انقلاب اسلامی احیای سنت و دین است.

وی درخصوص اهمیت معرفی فقها، ابراز کرد: فقها باید معرفی شوند تا نسل جدید با سبک و سیره آنان آشنا شوند چرا که جهان بشری به فقاهت نیازمند است.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی با بیان اینکه پیام فقاهت آن است که می‌توان دین را به درستی شناخت، اظهار داشت: چنین نیست که انسان در ارتباط با دین فهمش متفاوت باشد. امروز در دنیای مدرن به مردم اینگونه القا می‌کنند که دین را نمی‌توان آنگونه که خدا می‌خواهد فهمید زیرا دین را هرکس با توجه به فهم و رایی که از دین دارد درک می‌کند در حالی که فقه این عقیده و باور را رد کرده و معتقد است که انسان می‌تواند دین را بفهمد و با آن فهم خداوند متعال را بشناسد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه فقاهت شرط و شروطی دارد که یکی از آن‌ها این است که انسان اگر احکام الهی را بفهمد باید عمل کند، گفت: اگر انسان احکام الهی را درک کند باید آن امور را عملیاتی کند از این رو اگر انسان اهل اجرای احکام باشد باب فهم بعدی برای او باز می‌شود.

وی افزود: شیخ العراقین اگر امروز حضور داشتند و انقلاب را درک می‌کرند به طور قطع بی درنگ به ندای امام راحل لبیک می‌گفتند زیرا ایشان عامل به دین بودند، بنابراین انسان به هر میزان اهل اجرای احکام باشد به همان مقدار دین را می‌فهمد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات