۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۵۵۷۶۶۹
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان خبر داد؛

اجرای طرح پایش سلامت برای خانواده های شهدا

فرجیان گفت: دیدار با خانواده های شهدا در قالب طرح پایش سلامت از برنامه های دبیرخانه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحابه رسانه در مجتمع فرهنگی طلائیه، با اشاره به اینکه ۲۲ اسفند سالروز فرمان تاریخی امام برای تأسیس بنیاد است، ابراز داشت: در سال ۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۲ اسفند را به عنوان بزرگداشت شهدا نامگذاری کرد که متأسفانه از آن سال تاکنون جامعه اطلاعی از چنین روزی نداشته و براساس نظرسنجی ها در سال ۹۲ بالغ بر یک درصد جامعه از این روز شناخت داشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به اینکه امروزه بالغ بر ۵۹ درصد جامعه کشور با ۲۲ اسفندماه آشنایی پیدا کردند، افزود: ۱۳ درصد شهدای والامقام کشور در اسفندماه به شهادت رسیده و یادواره های بسیاری از شهدا در ماه های بهمن و اسفند برگزار می شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه بنیاد شهید به عنوان دبیرخانه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برنامه های مختلفی از قبیل اجرای طرح سپاس و دیدار با خانواده شهدا، برنامه های فرهنگی یادواره ها، گلباران مزار شهدا، مسابقات ورزشی و برگزاری شب خاطره و جشنواره های مختلف را در دستور کار دارد، خاطرنشان شد: برگزاری اردوهای خانواده های شهدا در مناطق عملیاتی، دیدار از خانواده های شهدا در قالب طرح پایش سلامت و کنترل وضعیت سلامت والدین شهدا، برگزاری برنامه های نمایشگاهی در استان و در مناطق عملیاتی دیگر برنامه های دبیرخانه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

فرجیان با بیان اینکه بنیاد شهید استان بر اساس رتبه بندی بنیاد شهید کشور در خیلی از شاخص ها رتبه بالایی دارد، عنوان داشت: در تأمین مسکن رتبه سوم، در بحث گلزارها، واگذاری زمین و احراز جانبازی و ایثارگری رتبه دوم. در حوزه های مختلف تعاون و امور اجتماعی رتبه پنجم، در مددکاری و ‌مشاوره رتبه هشتم را کسب کرده ایم؛ چنانکه رتبه چهارم را در بحث اشتغال به دست آوردیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بیمه و درمان با برنامه ریزی صورت گرفته ۱۰۰ درصد جامعه ایثارگری تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند، ابراز داشت: امیداوریم امسال مواد ۲۶ و ۲۲ را در بحث حق پرستاری برای والدین داشته باشیم البته در همین سال کمیسیون های پزشکی را به صورت یک روزه در شش ماه و دو روز در پنج ماه برگزار کردیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان اینکه توزیع دارو و تجهیزات پزشکی به بهترین شکل ممکن صورت می گیرد، خاطرنشان شد: بحث اشتغال جامعه ایثارگری کامل حل نشده و با اتمام هر ترم نیمسال دانشگاهی، ۷۰۰ نفر به حوزه کار در جامعه ایثارگری اضافه می‌ شوند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه همه برنامه ها و خدمات بنیاد شهید منطبق با قانون جامعه ایثارگران است، ابراز داشت: شهدای استان ۲۳ هزار شهیدند حال آنکه در استان ۱۶ هزار شهید پرونده دارند که این کاهش به دلیل کوچ خانواده های شهدا به خارج از استان و احذ پرونده ها به سایر استان ها است.

فرجیان بیان داشت: در خوزستان آمار جانبازان جنگ تحمیلی ۳۵ هزار، آزادگان دو هزار و ۷۵۰، ۶۸ شهید مدافع حرم و ۸۶ جانباز مدافع حرم، ۶۲ شهید طریق الحسین، شهدای مجلس یک نفر، شهدای منا هفت شهید و 200 طلبه روحانی شهید جنگ تحمیلی و مدافع حرم است.

وی گفت: مراکز درمانی ما با داشتن بیمارستان ممتاز و ‌درجه یک دانشگاهی با ۱۲۵ تخت از لحاظ خدمات در کشور جزء نخستین ها در کشور هستند؛ ضمن اینکه مرکز جانبازان نخاعی سال گذشته با همت استاندار افتتاح شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ابراز داشت: 22 هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در طول سال از سوی بنیاد شهید برگزار می شود هرچند که دیدار با خانواده شهدا وظیفه همه آحاد جامعه است.

این مقام مسؤول گفت: از مهرماه امسال بیمه دی جایگزین بیمه ایران در بحث درمان شد و جامعه هدف ما خدمات خود را از بیمه دی دریافت خواهد کرد./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات