۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۵۸۰۰۲
آیت الله علم الهدی:

رسالت حوزه، مبارزه با دشمنان و پاسداری از دین است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه کاربرد دین امروز با گذشته متفاوت است، گفت: در شرایط فعلی تحول کاربردی حوزه مدنظر است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دومین اجلاسیه کمیسیون های تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان که امروز در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار شد، گفت: مسأله اصلی ما در حوزه تحول است.

وی با بیان اینکه تحول در حوزه به معنای زیر و رو کردن حوزه ها و جابجایی برنامه ها یا نظام آموزشی نیست؛ اظهار کرد: در واقع حوزه های علمیه امروز صاحب رسالت هستند که مسأله آموزش در حاشیه این رسالت است.

امام جمعه مشهد با اشاره به این مطلب که رسالت حوزه، توسعه دین و مجاهدت و مبارزه با دشمنان و پاسداری از دین است، خاطرنشان کرد: تحول در حوزه به معنای متحول کردن دروس آموزشی حوزه نیست چرا که در شرایط فعلی، تحول در کاربرد حوزه دارای اهمیت است.

وی در ادامه با اشاره به شرایطی که دین در مساجد و حسینیه ها زندانی بود و در عین حال حوزه در آن زمان و با آن وضعیت به صورت موفق عمل کرد، گفت: اما امروز دیگر دین محبوس نیست و دین به صورت یک قدرت معادلات سیاسی جهان را به هم زده است و دین امروز مرزبانی می شود./934/د103/ب1

ارسال نظرات