۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۵۵۸۱۵۲
حجت الاسلام وزیری فرد:

از بین رفتن هویت دینی همه چیز را نابود می کند

عضو هیأت علمی دانشگاه قم گفت: اگر هویت اسلامی مورد هدف و هجمه قرار گرفت و از بین رفت بقیه مسائل نیز از بین خواهد رفت.
حجت الاسلام وزیری فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدجواد وزیری فرد عضو هیأت علمی دانشگاه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به روایتی از حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فرمودند هرکس خالص ترینعبادات خود را به سوی خدا روانه کند خداوند متعال بالاترین مصلحت ها را به بنده عطا می کند.

وی افزود: اگر انسان هویت بندگی خدا و عبودیت را کسب کند و خود را عبد و مطیع خدا بداند بالاترین مصالح به سمت انسان روانه می شود که بالاتر ازبهشت است یعنی انسان به اذن الهی در عالم تأثیرگذار می شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که هویت بندگی و عبودیت بسیار مهم است و باید به آن توجه داشته باشیم، اظهار داشت: نماز و عبادات خالصانه نتیجه عبودیت کامل است، امروز بشر در بحران هویت قرار دارد و نمی داند که باید بنده چه کسی باشد و خدا را فراموش کرده است.

وی ادامه داد: هویت ملی حتی از منافع ملی مهم تر است چرا که منافع ملی باید تحت تأثیر هویت ملی حاصل شود، اگر هر امکانی که می خواهیم وارد شود اما هویت ملی مخدوش شود ارزش ندارد، منافع ذلیلانه و بدون عزت و هویت فایده ای ندارد.

حجت الاسلام وزیری فرد با بیان این که هویت مردانگی و زنانگی باید در جامعه حفظ شود، ابراز داشت: اگر زنان و مردان بخواهند خود را شبیه یکدیگر کنند یعنی هویت خود را به درستی درک نکردند و نمی دانند که چگونه باید برخورد کند.

وی عنوان کرد: بحران هویت رفتارها را فساد انگیز می کند، مسلمان نیز هویت اسلامی داشته و اعتقاد دارد که همه چیز باید اسلامی باشد، اگر به ارزش های اسلامی بی احترامی شود هیچ چیز برای مسلمان ارزش ندارد، اگر هویت اسلامی مورد هدف و هجمه قرار گرفت و از بین رفت بقیه مسائل نیز از بین خواهد رفت.

عضو هیأت علمی دانشگاه قم خاطرنشان کرد: دروغ است که گاهی القا می شود که اگر کوتاه بیاییم چرخ سانتریفیوژها می چرخد، وقتی چرخ سانتریفیوژ می چرخد که اراده ملت به دنبال هویت دینی و ملی باشد و در این صورت چرخ همه چیز می چرخد.

وی اضافه کرد: باید جامعه ملل اسلامی تشکیل دهیم که مرکزیت آن ام القرای جامعه اسلامی باشد و صنعت جهان اسلام را اداره کند، همچنین در پزشکی، کشاورزی و زمینه های دیگر باید اینگونه باشد، در دولت باید هویت دینی وجود داشته باشد اما گاهی برخی مسائل بر هویت دینی ترجیح داده می شود که ضرر است امروز در شرایط بحران هویت نیازمند تعالیم اهل بیت(ع) هستیم./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات