۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۵۸۲۳۹
با حضور آیت الله اعرافی؛

آیین دانش آموختگی طلاب مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد

دومین آیین دانش آموختگی طلاب مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد.
آئین دانش آموختگی دانش آموختگان المصطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین آیین دانش آموختگی طلاب مجتمع آموزش عالی بنت الهدی امروز با حضور آیت الله اعرافی در سالن همایش های این مجتمع برگزار شد.

آیت الله اعرافی در این مراسم با اشاره به این که جامعة المصطفی میراث دار تاریخ بیش از هزارساله حوزه های علمیه است، گفت: در عصر نو رسالتی سنگین بر دوش طلاب المصطفی است و راهی که در پیش رو داریم بسیار بزرگ تر و طولانی تر از آن است که تا کنون طی کرده ایم.

رییس جامعة المصطفی با تأکید بر این که باید معارف نورانی اهل بیت را به همه عالم برسانیم، اظهار داشت: برای اجرایی سازی این رسالت بزرگ نیازمند عزم های راسخ و‌استوار هستیم.

وی افزود: چشم انداز کسی که در جامعة المصطفی تحصیل می کند باید این باشد که پیام اسلام را به همه نسل امروز و‌نسل های اینده منتقل کند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه رسالت رساندن پیام اسلام به جهان یک رسالت فاطمی و آسمانی است، ابراز داشت: ما صاحب عقلانیت و‌ منطق هستیم و بر صلح‌ جهانی تأکید داریم و با این دیدگاه پیام خود را منتقل می کنیم.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: دانش آموختگان نباید پایان دوره تحصیلی خود را پایان راه طلبگی بدانند، بلکه این را باید آغاز راه دانسته  و‌ با آرمان گرایی، مطالعات علمی مستمر و اهتمام بر مسائل اخلاقی و‌ معنوی به تبلیغ بپردازند.

وی اضافه کرد: دانش آموختگان در راه تبلیغ در مناطق شان با آسیب ها و مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد و این مسأله نیازمند خودسازی و تقویت بنیه های اخلاقی است.

همچنین حجت الاسلام قنبری معاون اداره ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی در این همایش با اشاره به این که نشر معارف اهل بیت(ع) جاهلیت مدرن را از بین می برد، عنوان کرد: باید نورانیت کلام اهل بیت(ع) را در فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم قرار دهیم‌ تا ظلمت، جهل و تاریکی شبهات شیطانی از بین برود.

وی با اشاره به اینکه محوریت تبلیغ های بین المللی باید معطوف به شیعیان باشد، ابراز کرد: پس از این باید دیدگاه تقریبی داشته باشیم تا مسلمانان غیر شیعی دچار الحاد و افراط و‌تفریط نشوند.

حجت الاسلام قنبری اضافه کرد: در درجه بعدی باید به تبلیغ در عرصه اهل کتاب و سایر فرق بپردازیم در مرحله و با اخذ نقاط مشترک، دین حق خود را به آن ها عرضه کنیم، زیرا همه‌انسان های عالم‌ مخاطب دین اسلام هستند، بنابراین امروزه این وظیفه یعنی ابلاغ دین اسلام‌ به جهانیان بر دوش عالمان دینی است.

معاون اداره ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی با تأکید بر این که امروزه رسالت سنگینی بر دوش طلاب جامعة المصطفی است، بیان کرد: با توجه به اینکه امروزه فضای ‌بین المللی پر از حساسیت ها، مخاطرات و تهدیدها است طلاب باید به خوبی بتوانند ظرفیت های تبلیغی را بشناسند و بر اساس آن عمل کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم دانش آموختگان مجتمع آموزش عالی بنت الهدی ضمن قرائت سوگندنامه از خداوند خواستند تا در مسیر طلبگی شان ثابت قدم بمانند./841/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات