۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۵۸۶۲۲

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با طلاب غیر ایرانی دیدار کرد

رییس عالی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با حضور در مرکز جامعه المصطفی العالمیه تبریز با طلاب غیر ایرانی و خانواده‌های آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار با طلاب خارجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع طلاب غیر ایرانی مرکز جامعه المصطفی العالمیه تبریز اظهار داشت: حجاب و عفاف دو ارزش والایی است که در جامعه بشری همواره مورد توجه بوده است و تنها مختص به مبانی اسلامی نیست.

وی با بیان این‌که ترویج فسا و فحشا توطئه‌ای طراحی شده از استکبار و استعمار است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که حجاب و عفاف از باورهای درونی و اعتقادات دینی افراد نشأت می گیرد، عفت حالی درونی و نفسانی است که به موجب آن اخلاق تجلی می‌یابد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که عفاف نوعی حجاب درونی است، که انسان را اشتباهات و خطاها مصون نگه می دارد، گفت: حاصل عفت در پوشش ظاهری نمود پیدا می کند، به عبارت دیگر حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب می باشد، امام راحل فرمودند؛ حجاب مورد نظر اسلام برای حفظ ارزش‌هاست.

رییس عالی حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود: بسیاری از اندیشمندان و صاحب‌نظران بر این باورند که حجاب حق الله است و حرمت زن نه اختصاص به خود، شوهر، برادر و دیگران دارد؛ نه دیگر محارم؛ بلکه رضایت الهی شرط است که حق تعالی نیز نسبت به حجاب و عفاف بانوان جامعه تأکید ویژه دارد.

وی ادامه داد: اینگونه نیست که شوهر بگوید؛ همسر متعلق به من است و خود راضی به بدحجابی او هستم، این تفکر غلط و مغایر با مبانی دینی است، باید دانست که حجاب در اطاعت از خداوند متعال است، به عبارت دیگر این امر مسأله‌ای تعبدی بوده و باید برای جلب رضای الهی مورد توجه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که ادعای دوستداری اهل بیت عصمت و طهارت باید در عمل ظهور و بروز پیدا کند، افزود: اگر خود را شیعه و پیرو مولای متقیان علی(ع) می دانیم، باید تمام شئونات زندگی ما رنگ و بوی علوی داشته باشد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از طلاب برگزیده و نمونه رکز جامعه المصطفی العالمیه تبریز تجلیل به عمل آمد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات