۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۵۸۹۴۷
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

وظیفه دولت و مجلس مردمی کردن اقتصاد و فرهنگ است

رضایی وظیفه دولت و مجلس را مردمی کردن اقتصاد و فرهنگ دانست و گفت: اگر اقتصاد دولتی باقی بماند؛ بخش خصوصی فضای رشد و نقش آفرینی نخواهد داشت.
محسن رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در همایش بزرگداشت سالروز شهادت شهید مهدی باکری، فرمانده لشکر همیشه پیروز عاشورا که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران هویت مردمی داشته و به همین خاطر مورد غضب کشورهای مستکبر قرار گرفته است.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی دشمنان برای اجرای پروژه براندازی انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: دشمنان زمانی که از ترور و اخلال در کشور راهی به پیش نبردند؛ جنگ نظامی به راه انداختند اما نمی‌دانستند که با شروع جنگ امثال باکری ها تربیت میشوند. به همین خاطر پس از جنگ، ایران به کشوری قدرتمند در منطقه و جهان تبدیل شد.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: پس از جنگ حدود ده سال آمریکایی ها در سکوت فرو رفته بودند و تنها امیدشان تغییر در سیاست جانشین احتمالی امام خمینی(ره) بود که این اتفاق نه تنها نیفتاد، بلکه روحیه استکبارستیزی ملت ایران تداوم یافته و شاهد شکست‌های متوالی استکبار در منطقه هستیم.

رضایی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی امروز در چند جبهه درحال نبرد با دشمنان است، افزود: جبهه اول ما در سوریه به خاطر درخواست مردم این کشور است، جبهه دوم در عرصه‌های اعتقادی و فرهنگی است که باید به مقابله با آن پرداخت و جبهه سوم در عرصه‌های اقتصادی معطوف شده است.

وی با بیان این‌که عده ای با ایجاد شایعات مختلف به دنبال تحریف تاریخ و حتی سخنان یا مواضع امام خمینی(ره) هستند، افزود: در عرصه دیگر شاهدیم که دشمن تلاش خود را برای ضربه به فرهنگ و اقتصاد کشور متمرکز کرده است. تا شاید بتواند حمایت و پشتیبانی مردم از این دو عرصه را بکاهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این‌که انقلاب وقتی وارد یک موضوعی شد آن موضوع مردمی می شود، افزود: ما نیاز داریم که موضوعات را مردمی کنیم، چنانکه جنگ تحمیلی برخلاف عرف بین الملل؛ از سوی خود مردم اداره شد؛ با این حتا متأسفانه تاکنون نتوانسته ایم فرهنگ و اقتصاد را مردمی کنیم.

رضایی وظیفه دولت و مجلس را مردمی کردن اقتصاد و فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: منظورمان این است که امور را به دست مردم بسپارند، در این صورت شاهد شکوفایی استعدادهای بالقوه خواهیم بود، اگر اقتصاد دولتی باقی بماند؛ بخش خصوصی فضای رشد و نقش آفرینی نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس و شهید مهدی باکری اظهار داشت: آقا مهدی تبلور غیرت آذربایجان بود. اگر کسی بخواهد معیار و محک مردم آذربایجان را بداند باید به سیما و سیره آقا مهدی نگاه کند. او خود در پیروزی انقلاب سهیم بود و خود ثمره و میوه انقلاب شد.

رضایی مردمی بودن را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید باکری دانست و گفت: شهید باکری یکی از نمادهای اصلی انقلاب بود، حتی زمانی که شهردار بود به خانه مردم میرفت و مشکلات را برطرف می‌کرد؛ او در راه خدمت به خلق الله خستگی ناپذیر بود و الگویی تمام عیار برای مسؤولان است./935//۲۰۳/خ

ارسال نظرات