۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۵۹۶۲۱
قائم‌ مقام تولیت آستان قدس رضوی:

سیاست قطعی آستان قدس رضوی، توسعه خادم یاری است

بختیاری با بیان این‌که مبانی نظری خادم و مخدوم تعریف‌ شده، گفت: سیاست قطعی آستان قدس رضوی، توسعه خادم یاری است.
مرتضی بختیاری

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سید مرتضی بختیاری قائم‌ مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم اعطای نشان خادم یاری 5 هزار نفر از نوجوانان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان امروز ۸ فرودین در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: اگر قرار است خدمتی به ضعفا و نیازمندان انجام شود، حتماً در قالب خادم یاری در سراسر کشور انجام می‌شود.

وی افزود: خادم یاری یا خادمان تخصصی یکی از برنامه‌های آستان قدس رضوی است، خادم یار پزشکی و سایر تخصص‌ها را نیز داریم که به نام حضرت رضا (ع) به محرومان خدمت می‌کنند. قبلاً کسی خادم این حرم بود، لباس می‌پوشید و خدمت می‌کرد، که البته بسیار افتخارآفرین است.

بختیاری تصریح کرد: امروز معنای توسعه خادم یاری در سراسر کشور این است که در یک روستا، به نام امام رضا (ع) خدمتی انجام و مدرسه‌ای ساخته شود یا محرومان توسط پزشکان به‌صورت رایگان جراحی و مداوا شوند.

وی با اشاره به نگارش شرح وظائف خادم یاران اظهار کرد: آئین‌نامه خادم یاران نوجوان آماده‌شده و به‌زودی به تصویب تولیت آستان قدس رضوی می‌رسد. سنگر توسعه خادم یاری، سنگری است که نوجوانان را در مقابل دشمنان حفظ می‌کند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی سپس به نوجوانان توصیه کرد، قدر خادم یاری را دانسته و گفت: خادم یار حضرت رضا (ع) باید پرچم‌دار ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد. از مردم گره‌گشایی و از مظلومان حمایت کند.

وی تأکید کرد: کلام نور برخاسته از فطرت ماست، از زیبایی‌های کلام حضرت رضا (ع) بهره بگیرید و مسیر و آینده خود را مشخص کنید.

 گفتنی است، در پایان این مراسم تعداد 5 هزار نوجوان نشان خادم یاری را دریافت کردند. /934/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات