۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۵۹۷۲۵
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرزانه:

خصومت آمریکا با جمهوری اسلامی تمام شدنی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان این‌که خصومت آمریکا با جمهوری اسلامی ایران تمام‌شدنی نیست، گفت: اشتباه است اگر فکر کنیم، مذاکره با آمریکا مشکلات کشور راحل می‌کند.
حجت الاسلام فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدباقر فرزانه امام‌جمعه موقت مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: قلب انسان اگر از معنویان قرآن و دعا مملو باشد، انسان را به اوج آسمان می‌رساند.

خطیب نماز جمعه مشهد گفت: در طول دولت‌های گذشته همیشه ملت با سم مهلک قبیله بازی و باند گرایی مواجه بوده که مانع به ثمر رسیدن مبارزه علیه فساد، تبعیض و حل مشکلات معیشتی مردم شده است.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: نبود یک مجموعه قاطع معتقد به مردم و کارایی نظام جمهوری اسلامی ایران که فساد اقتصادی، اجتماعی و اداری را ریشه‌کن کند و تبعیض را از بین ببرد، علت اصلی عقب‌ماندگی کشور در حل مشکلات معیشتی مردم و مبارزه با فساد و تبعیض است.

امام‌ جمعه موقت مشهد با اشاره به این‌که دولت‌ها همیشه تلاش کرده‌اند، خاطرنشان کرد: همه دولت‌ها کار کرده‌اند، اما در مسأله حل مشکلات معیشتی مردم و رفع تبعیض و برقراری عدالت چقدر موفق بوده‌اند؟ در مسائلی مانند امنیت، سیاست خارجی و هسته‌ای رشد داشته‌ایم، اما در عدالت و حل مشکلات معیشتی چقدر رشد داشته و چقدر عدالت گسترده شده است؟

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه ادامه داد: این مجموعه باید طبقه محروم و مستضعف جامعه را مورد توجه قرار دهد، خودساخته و گره‌گشا باشد، آستین همت را برای گشودن مشکلات مردم بالا بزند. یک جناح در کشور، دیگری را آمریکایی و جناح دیگر گروه مقابلش را مرتجع خطاب می‌کند. اما هرگز ننشسته‌اند مجموعه‌ای از کل ملت را انتخاب کنند و به او میدان دهند که مشکل معیشت مردم و فساد و تبعیض حل شود.

خطیب نماز جمعه مشهد گفت: در طول این چند دهه نیز مقام معظم رهبری بر روی چند اصل ثابت تأکید داشته‌اند که نخستین آن‌ها این است که خصومت آمریکا با جمهوری اسلامی ایران تمام‌شدنی نیست و اشتباه است که فکر کنیم با مذاکره با آمریکا می‌شود مشکلات را حل کرد./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات