۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۵۵۹۸۱۴
قاسمی در پاسخ به سخنان وزیر خارجه فرانسه؛

تسلیح متجاوز، فرافکنی و اتهام زنی ره به جایی نمی برد

سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به ادعای وزیر خارجه فرانسه درباره ارسال سلاح از سوی ایران به یمن گفت: تسلیح متجاوز، فرافکنی و اتهام زنی به دیگران، راه به جایی نخواهد برد و وجدان های بیدار جهانیان نظاره گر و قضاوت کنندگان نهایی خواهند بود.
قاسمی

به گزارش خبرگزاری رسا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ادعای تکراری وزیر امور خارجه فرانسه درباره ارسال سلاح از سوی ایران به یمن را تکذیب کرد. 

قاسمی گفت: چنین ادعایی، نادرست و دروغی بزرگ است و تکرار آن از سوی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه ای، هیچ تغییری در اراده جمهوری اسلامی ایران برای روشنگری افکار عمومی جهانیان درباره یکی از اسفبارترین فجایع انسانی و جنایات جنگی تاریخ معاصر و مظلومیت مردم بی دفاع این کشور به وجود نمی آورد.

وی افزود: طبیعی به نظر می رسد که کشورهای صادرکننده تسلیحات به عربستان، حملات هر روزه و بی وقفه جنگنده های سعودی به مردم مظلوم و بی دفاع یمن را دفاع از خود بدانند؛ زیرا جنگ یمن و کشتار مردم این کشور و ویرانی زیرساخت های آن، سود سرشاری را به اقتصاد کشورهای صادرکننده تسلیحات سرازیر کرده است. 

سخنگوی وزارت امورخارجه ادامه داد: مردم این کشورها باید بدانند دولت های متبوع آنان با تجهیز عربستان سعودی به پیشرفته ترین سلاح ها برای حمله به یمن، در بروز بدترین فاجعه انسانی تاریخ معاصر و جنایت های جنگی روزانه علیه یمنی ها نقش داشته و باید پاسخگو باشند.

قاسمی به برخی دولتمردان فرانسوی توصیه کرد با مراجعه به آموزه های بسیاری از متفکران و روشنفکران دیروز و امروز آن کشور، به جای ملاک قرار دادن میزان فروش تسلیحات به متجاوزان، از گذشته های دور و نزدیک عبرت بگیرند و تا حدی به مفهوم انسان و انسانیت و برابری و حقوق آدمیان از هر رنگ و نژاد و ملیتی بیندیشند.

فروردین ماه سه سال پیش ائتلافی به رهبری عربستان سعودی به بهانه بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن، حمله به این کشور را آغاز کرد.

از آن زمان تاکنون ۴۶ مورد بمباران بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و ۱۵۴۳ حمله به مناطق مسکونی یمن ثبت شده است./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات