۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۵۶۰۱۸۸
قمی:

دولت بدون توجه به قدرت قاچاقچیان با آن‌ها مقابله کند

نماینده مجلس اولین گام در حمایت از کالای ایرانی را مقابله با قاچاق کالا دانست و گفت: برخی افراد و گروه‌ها از قاچاقچیان حمایت می‌کنند و دولت بدون در نظر گرفتن اینکه سود چند نفر در این راه به خطر می‌افتد باید با قاچاقچیان کالا مقابله کند.
محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی

محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری های رهبر انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: ما می‌دانیم که اقتصاد مقاومتی داروی دردهای اقتصادی کشور است، اقداماتی انجام شد اما هنوز به نتیجه نرسیده است؛ بنابراین رهبر معظم انقلاب امسال را هم با نام تولید ملی و حمایت از آن نامگذاری کردند تا حمایت از تولید ملی باعث اشتغال و رونق اقتصادی در کشور شود.

وی موانع حمایت از کالای ایرانی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: یکی از آفت‌های حمایت از تولید ملی قاچاق کالا است؛ افرادی هستند که منافع شخصی خود را بر منافع جمع ترجیح می‌دهند و سعی می‌کنند با واردات کالاهای خارجی اقتصاد خود را پویا کنند؛ این‌ها به جای اقتصاد کشور، جیب خود را در اولویت قرار داده‌اند و به مملکت خیانت می‌کنند.

قمی تصریح کرد: این قاچاقچیان از سوی برخی افراد یا گروه‌ها حمایت می‌شوند که البته این افراد و گروه‌ها هم مسلماً نفعی دارند؛ در ابتدای راه توجه به کالای ایرانی باید دست این‌ها قطع شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در ارائه مثالی از داشتن تعصب به مصرف کالای داخلی گفت: در کره جنوبی فرهنگ حمایت از کالاهای داخلی به جایی رسیده است که اگر دانش آموزی دفتر و خودکار خارجی داشته باشد به او لقب خائن می‌دهند، یعنی برایشان مسلم است که این کار خیانت به مردم و کشور است.

وی درباره حمایت از تولید ملی اظهار داشت: بسترها و زیرساخت‌ها باید آماده شود، موانع تولید از بین برود و سرمایه‌گذاری لازم برای تولید داخلی انجام شود؛ علاوه بر حمایت‌های فرهنگی باید از تولید کنندگان حمایت اقتصادی هم به عمل آید.

قمی با تأکید بر این نکته که تولید داخلی برای اینکه بازار خود را پیدا کند باید دارای کیفیت باشد ابراز داشت: اگر تولید داخلی رقابت پذیر باشد می‌تواند بسیاری از اجناس را در داخل و خارج بازاریابی کند؛ دولت باید زمینه صادرات را فراهم کند؛ وزارت بازرگانی و صنایع نیز باید برای فروش کالاهای ایرانی به کشورهای دیگر فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: اشتغال شهرها و روستاهای کشور به مصرف کالاهای داخلی منوط است؛ دولت بدون در نظر گرفتن اینکه مبارزه با قاچاق کالا سود چند نفر را به خطر خواهد انداخت باید با آن مقابله کند؛ امیدواریم این حمایت از تولید داخلی باعث عزت، خود باوری و خود اتکایی ملت شود./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات