۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۶۰۷۶۱
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خبرداد؛

تشکیل ستاد مرکزی جشن بزرگ محمد رسول الله

حجت الاسلام نجاریان زاده از تشکیل ستاد مرکزی ترویج جشن بزرگ محمد رسول الله (ص) و برگزاری جشن بزرگ مبعث پیامبر در قم خبرداد.
حجت الاسلام نجاریان زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از مسؤولان ستاد مرکزی ترویج جشن بزرگ محمد رسول الله (ص) متشکل از مسؤلان اداره تبلیغات اسلامی ، فعالان قرآنی و هیآت مذهبی با حضور در دفتر حضرت آیت الله سیستانی در قم با حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام نجاریان زاده معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در این دیدار با بیان این که قرار است جمعی مردمی در عید مبعث کاری بزرگ در قم انجام بدهند، اظهار داشت: با توجه به برگزاری مسابقات بین المللی قرآنی اداره اوقات در ایران این فرصت بزرگی برای تبلیغ معارف پیامبر محسوب می شود.

وی افزود: تشکل های مذهبی و قاریان قرآن کریم به عنوان محور اصلی این ستاد محسوب می شوند و می خواهند جشن مبعث پیامبر را از محجوریت خارج کنند.

در ادامه این دیدار علی اصغر شجاعی عضو این ستاد و قاری بین المللی قرآن کریم به ایراد سخنرانی پرداخت و عنوان کرد: یکی از نکات بسیار مهم برای بزرگداشت گرفتن برای بزرگان است که در رأس همه آنها پیامبر است ولی ما در مورد شخصیت بزرگ ایشان کم کاری کرده ایم.

وی تصریح کرد: در مالزی قبل از میلاد و جشن های پیامبر از یک ماه قبل آماده می شوند و لباس های نو می پوشند ولی وقتی قاریان برای مسابقات به کشور ما می آیند این نکته را بیان می کنند که شما به مناسبت مبعث جشن برگزار می کنید ولی بویی از مبعث در شهرتان شنیده نمی شود.

عضو ستاد مرکزی ترویج جشن بزرگ محمد رسول الله (ص) در ادامه عنوان کرد: بهتر است برای پیامبر فرهنگ سازی کنیم تا مراسمات در شأن ایشان برگزار شود و یکی از پیشنهادهای طلاب جهان اسلام در قم هم توجه بیشتر به جشن مبعث پیامبر بود.

وی با اشاره به این که از سال قبل ستادی مردمی متشکل از نهادهای مردمی و دولتی تشکیل شده است، ابراز داشت: برای فرهنگ سازی در زمینه پیامبر می خواهیم حرکت های بیشتری داشته باشیم و انشاءالله روز شنبه مصادف با روز مبعث پیامبر از ساعت 18 عصر در مسجد امام حسن عسکری(ع) تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکتی بزرگ در جهت نهادینه شدن و فرهنگ سازی مبعث خواهیم داشت.

وی بیان داشت: افراد با مداحی و ذکر وارد حرم مطهر می شوند و در حرم مطهر جشن مبعث ادامه پیدا می کند و امیدواریم با فضل الهی فرهنگ بزرگداشت مبعث گسترش پیدا کند و در آینده در این ایام هفته انس با پیامبر داشته باشیم./1330/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات