۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۶۱۱۸۵
استاد حوزه علمیه:

حوزه های علمیه ادامه رسالت پیامبر اسلام است

استاد حوزه علمیه همدان گفت: مشرکان آیات الهی را نفی می کردند و به فرزندانشان می گفتند که آیات الهی را نشوند و پیامبر(ص) با از خودگشتگی در راه الهی این رسالت الهی را به ما رسانده است.
محمد جوادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام محمد جوادی استاد حوزه علمیه همدان ظهر امروز در مراسم جشن مبعث در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) شهر همدان با اشاره به اهمیت مساله علم آموزی بیان داشت: حضرت محمد(ص) برای تعلیم و تعلم مبعوث شده اند.

وی در ادامه با اشاره به اولین آیات نازل شده بر پیامبر(ص) ابراز داشت: خدای تعالی به پیامبر(ص) در اول بعثت و رسالت ایشان امر به خواندن می کند و این مساله نشانگر اهمیت خدای تعالی نسبت به مساله علم است.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: خدای تعالی در میان جمعیت درس نخوانده رسولی از خودشان برانگیخت که آیاتش را بر آنها می خواند و آنها را تزکیه می کند و به آنان قرآن و حکمت می آموزد هر چند پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند.

وی در ادامه با اشاره به سختی های نبوت بیان داشت: مشرکان آیات الهی را نفی می کردند و به فرزندانشان می گفتند که آیات الهی را نشوند و پیامبر(ص) با از خودگشتگی در راه الهی این رسالت الهی را به ما رسانده است.

حجت الاسلام جوادی با اشاره به اهمیت رسالت طلبگی خاطرنشان کرد: طلاب و علمای حوزه های علمیه سینه به سینه پیام الهی را به ما رسانده و در این رشادت های فراوانی انجام داده اند.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت علامه امینی(ره) ابراز داشت: علامه امینی(ره) در راه اثبات ولایت زحمات فراوانی کشیده و در حوزه های علمیه این گونه افراد فراوان یافت می شود.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: در ادبیات قرآن تعلیم بر تزکیه مقدم است زیرا رسیدن به کمال و مقامات بالا فقط با علم حاصل می شود و این تعلیم و تعلم در رفتار اهل بیت(ع) کاملا مشخص است./979/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات