۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۵۶۱۲۰۷
امام جمعه موقت بابل:

مسؤولان در برخورد با مردم از سیره پیامبر اسلام الگوبرداری کنند

حجت الاسلام ابراهیمیان گفت: نوع رفتار و برخورد پیامبر اسلام در جامعه اسلامی بر اساس تواضع مسؤولان با مردم است و مسؤولان باید با منش، بینش دینی و اعتقادی پیامبر گرامی اسلام(ص) را در حوزه مسؤولیت الگوی رفتاری خود قرار دهند.
مراسم عید مبعث در بابل مراسم عید مبعث در بابل مراسم عید مبعث در بابل مراسم عید مبعث در بابل مراسم عید مبعث در بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، امام جمعه موقت بابل امروز در مراسم بزرگداشت عید مبعث در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با اشاره به جایگاه پیامبر گرامی اسلام(ص) در نزد پروردگار متعال، گفت: خداوند در قرآن پیامبر گرامی اسلام(ص) را همواره با لقب و احترام خاصی که قبل از آن در میان دیگر پیامبران دیده نشد، مورد خطاب قرار می داد و این نشان دهنده عظمت و جایگاه برترین موجود خلقت است.

وی افزود: خداوند متعال پیامبر اسلام(ص) را بهترین الگو برای سایر بشریت نام می برد که سعادتمندی در گرو پیروی عملی و رفتاری از سبک زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر ضمن تاکید بر این نکته که نوع رفتار اجتماعی پیامبر(ص) در عصر جاهلیت بی نظیر است، تصریح کرد: وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) نوعی از حسن اخلاق و رفتار خاص اجتماعی را در میان عرب جاهلیت به نمایش گذاشت که در سراسر عالم نمونه و نظیر ندارد و حکومت و جامعه اسلامی را بر اساس این روابط اجتماعی با تعلیم مردم عصر خود بنیان نهاد.

استاد حوزه و دانشگاه روابط پیامبر(ص) با مردم دیگر را نمونه بارز و برجسته الگوی رفتاری یک مسؤول با مردم در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نوع رفتار و برخورد پیامبر اسلام در جامعه اسلامی بر اساس تواضع مسؤولان با مردم است و مسؤولان باید با منش، بینش دینی و اعتقادی پیامبر گرامی اسلام(ص) را در حوزه مسؤولیت الگوی رفتاری خود قرار دهند.

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به تاکید پیامبر اسلام(ص) بر استقلال همه جانبه مسلمانان در برابر دیگر امت ها، گفت: بر اساس تاکید اسلام و نوع رفتار پیامبر اسلام(ص) مسلمانان باید به گونه ای رفتار و عمل داشته باشند که استقلال همه جانبه برای آن ها فراهم شود.

وی ادامه داد: با استقلال همه جانبه به ویژه در حوزه سیاسی و اقتصادی راه نفوذ دشمنان بر جامعه اسلامی بسته شود و روایات و احادیث زیادی از پیامبر گرامی اسلام(ص) در این خصوص وجود دارد.

مسؤول پیشین نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی مازندران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و راهبردهای ایشان در حوزه اقتصادی و سیاسی، تاکید کرد: پیشرفت اقتصادی هر جامعه‌ به میزان بهره وری از علم و دانش در آن کشور بستگی دارد و حمایت از کالای ایرانی به معنای یک جهش هماهنگ و بزرگ در عرصه اقتصادی به ویژه در حوزه محصولات دانش بنیان است.

وی افزود: تاسی حقیقی به سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) حمایت از محصولات تولید شده در جامعه اسلامی در مقابل کالاهای بیگانه است./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات