۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۶۱۲۲۴
حجت الاسلام سلیمی در صحن مجلس:

چرا به تخلفات نفتی رسیدگی نمی‌شود؟

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به تخلفات نفتی مغفول مانده از سال ۸۹ تا کنون شد.
حجت الاسلام سلیمی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه ۲۶ فروردین سال ۹۷ در صحن علنی پارلمان پس از پایان قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره تخلفات نفتی دولت‌های نهم و دهم ضمن اخطاری با استناد به اصل ۵۵ و ۵۲ قانون اساسی خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اصول دیوان محاسبات باید تمام حساب‌های وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی مورد محاسبه قرار بگیرد.

وی افزود: بر اساس گزارشی که امروز در صحن علنی پارلمان قرائت شد در بند الف ۲.۵ میلیارد دلار تخلف شده است که دیوان محاسبات آن را بررسی و محکوم کرده، اما چه کسی باید درباره این تخلف مجازات شود و چه کسی باید پول را بازگرداند؟

حجت الاسلام سلیمی تاکید کرد: حساب‌های درآمدی نفت باید به خزانه واریز شود، اما متخلف را چه کردید؟ چرا دادگاه نرفته و با این متخلف برخورد نشده است؟ براساس این گزارش آیا در آینده می‌توان با شخص متخلف برخورد کرد؟

وی با اشاره به پیگیری تخلفات موجود در قوه قضائیه بیان داشت: مبلغ ۵۲۰۰ میلیارد در بخش دوم این پرونده نیز تخلف شده است؛ بنابراین از سال ۸۹ تخلف رخ داده و تاکنون نیز رسیدگی به این تخلفات ادامه دارد که این مهم باید هر چه سریع تر به نتیجه برسد.

گفتنی است علی لاریجانی در پاسخ به اخطار حجت الاسلام سلیمی گفت: گزارش مذکور براساس آئین‌نامه و به وسیله کمیسیون برنامه و بودجه انجام شده و دستگاه‌های دیگر هم در حال بررسی هستند.

لازم به ذکر است محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درباره عملکرد اجزای ۱ و ۲ بند (ز) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور که به عملکرد وزارت نفت در بازه زمانی ۸۷ الی ۹۱ اختصاص داشت، را قرائت کرد./۸۵۶/پ
۲۰۱/ق

ارسال نظرات