۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۶۱۴۱۹
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

برگزاری مراسم مذهبی با محوریت روحانیت سبب کاهش آسیب‌ها می‌شود

حجت‌الاسلام هدایتی با تأکید بر هدایت و مدیریت برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و عزاداری‌ها از سوی روحانیان، گفت: برپایی مراسم مذهبی با محوریت روحانیت سبب کاهش آسیب‌ها و بدعت‌ها در مراسم می‌شود.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست شورای هیئات مذهبی بجنورد که با موضوع اعیاد شعبانیه برگزار شد، ماه شعبان را فرصت مناسبی برای خودسازی و ایجاد آمادگی برای حضور در مهمانی خدا دانست.

وی افزود: همه ما وظیفه داریم با اجرای مناسب و درخور شأن برنامه‌های فرهنگی زمینه‌های لازم برای خودسازی و آمادگی حضور در مهمانی خدا که همان ماه مبارک رمضان است را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام هدایتی برگزاری برنامه‌های دینی و فرهنگی را فرصت مناسبی برای تبیین ارزش‌های اسلامی در جامعه خواند و تصریح کرد: اعیاد شعبانیه در شهرستان با حضور مردم در تمامی مساجد و حسینیه‌ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: در ایام پیش رو میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) را داریم که متناسب با این نام مبارک برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مختلفی را برای نسل جوان برگزار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام هدایتی اضافه کرد: همچنین متناسب با نیمه شعبان به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین مناسبت‌های اعتقادی و مذهبی، باید همه امکانات و توان مجموعه دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی به‌ویژه هیئات مذهبی را برای بزرگداشت این مناسبت به میدان بیاوریم.

وی بر لزوم بسترسازی فرهنگی در حوزه‌های مختلف بر اجرای بدون آسیب ویژه‌برنامه‌های فرهنگی در مساجد تأکید کرد و افزود: برنامه‌های فرهنگی مساجد با محوریت امام جماعت برگزار خواهد شد تا با بصیرت افزایی در حوزه‌های مختلف اجتماعی کمتر شاهد بروز آسیب و بدعت در برنامه‌های فرهنگی باشیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی بجنورد با تأکید بر هدایت و مدیریت برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و عزاداری‌ها از سوی روحانیان، گفت: برپایی مراسم مذهبی با محوریت روحانیت سبب کاهش آسیب‌ها و بدعت‌ها در مراسم می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی از آمادگی تمام مساجد و حسینیه‌های بجنورد برای برگزاری مراسم جشن اعیاد شعبانیه خبر داد و خاطرنشان کرد: کانون مداحان شهرستان با اعزام مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) به مراسم‌های جشن زمینه‌های لازم برای برگزاری پرشور مراسم جشن را فراهم می‌کند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات