۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۵۶۱۴۲۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

سازمان بازرسی اهرم بازدارنده از تخلفات و منکرات است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه سازمان بازرسی اهرم بازدارنده از منکرها و تخلفات محسوب می‌شود، گفت: صرف حضور و فعالیت این سازمان سبب بازدارندگی از بسیاری از تخلفات می‌شود؛ زیرا نام این سازمان بسیاری از افراد را مقید به تکلیف می‌کند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، امروز در دیدار مسؤولان سازمان بازرسی استان، اظهار کرد: سازمان بازرسی نهاد حساسی است و نقش چشم و دیدبانی را دارد که سایر دستگاه‌ها را نظارت و بررسی می‌کند.

وی افزود: صرف حضور و فعالیت این سازمان سبب بازدارندگی از بسیاری از تخلفات می‌شود؛ زیرا نام این سازمان بسیاری از افراد را مقید به تکلیف می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه سازمان بازرسی چشم بینا و نگاه برتری است که دیده بانی و رصد می‌کند، اضافه کرد: این سازمان اهرم بازدارنده از منکرها و تخلفات محسوب می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: حضور این سازمان در مجموعه‌های مختلف درس عبرتی برای دیگران است تا مدیران و مسؤولان مراقب اعمال خود باشند.

وی با بیان اینکه نام و عنوان این سازمان خدمتی به نظام می‌کند که افراد بدانند زیر نظر هستند، خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی نهاد حساسی بوده و مصدر بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه مدیران مقام حساس‌تری دارند و تخلفات آنها تأثیر بسیار بیشتری دارد؛ زیرا پیشانی مجموعه هستند، اظهار کرد: سلامت مدیران به سلامت مجموعه منجر شده و فساد آنها سبب فساد مجموعه می‌شود.

وی با تأکید بر اصلاح جامعه و بازداشتن از مفاسد و تخلفات و کم‌کاری‌ها، اضافه کرد: عملکرد فعالان این سازمان می‌تواند زمینه‌های اصلاح را مهیا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امام بزرگوار ما زمینه‌های انقلاب را از نصیحت شروع کرد و نخستین برخورد امام با شاه با نصیحت بود، افزود: نصیحت در نگاه دینی ما عامل اصلاح فرد و جامعه است؛ اما اگر از نصیحت طرفی نبستیم مراحل بعدی شامل تذکر و تنبیه کوتاه‌مدت و بلندمدت اجرایی می‌شود./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات