۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۶۱۵۳۳
آیت‌الله علم الهدی:

شعار انحلال ارتش، خواست آمریکایی‌ها بود

آیت‌الله علم الهدی با بیان این‌که شعار انحلال ارتش یک شعار آمریکایی بود، گفت: ارتش در جریان انقلاب اسلامی عامل پیروزی آن شد.
آیت الله علم الهدی | دومین اجلاسیه کمیسیون تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه مشهد عصر امروز در دیدار فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی، گفت: 29 فروردین در کشور ما یک خاطره مربوط به گذشته نیست، جریانی است که به‌صورت شفاف ماهیت رهبری ولایی امام خمینی(ره) و عمق تفکر او را به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: توطئه‌ای از دیرزمان از سوی استکبار جهانی برای ما برنامه‌ریزی‌شده بود و امام خمینی(ره) در جریان 29 فروردین آن را نقش بر آب کردند. حدود 25 سال سلطه مستشاران آمریکایی در این کشور یک نیروی نظامی را برای منافع خودشان به وجود آورده بودند و تلاش داشتند تا این نیرو تبدیل به یک قدرت نظامی علیه جریان ضدآمریکایی در منطقه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: امام خمینی(ره) هیچ‌گاه ارتشی‌ها را در مقابل نهضت قرار ندادند و هیچ‌گاه ارتش را عتاب نکردند. در جریان پیروزی انقلاب اسلامی حرکت‌های ارتش عامل پیروزی انقلاب شد. جریان ورود امام خمینی(ره) و مدیریت همافران و افسران نیروی هوایی باعث شد تا آمریکایی‌ها بفهمند، ارتش در خدمت آنان نیست.

امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: انقلاب که پیروز شد، آمریکایی‌ها سعی کردند اصل ارتش را از بین ببرند. کسانی که شعار انحلال ارتش را می‌دادند، منافقین و گروه‌های چپ بودند، اما در حقیقت این موضوع خواست و اراده آمریکایی‌ها بود.

آیت الله علم الهدی در ادامه همچنین گفت: امام خمینی(ره) با همه قدرت و با همه وجود در مقابل این شعار ایستادند، آن زمانی که امام خمینی(ره) روز ارتش را اعلام کردند، در فکر هیچ‌کس این مطلب نبود که ارتش امروز معتمد انقلاب اسلامی است و دنیای استکباری از او می‌ترسد./۹۳۴/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات