۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۵۶۲۱۵۶

انتقاد حجت الاسلام مؤمنی از کم توجهی رسانه ها به صحیفه سجادیه

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی از کم توجهی رسانه های گروهی به صحیفه سجادیه و نهج البلاغه انتقاد و تصریح کرد: اگر می بینیم جامعه ما دچار مشکل است به این دلیل است که برای دعا فرهنگ سازی نکرده ایم.
نشست علمی دلالت های فرهنگی سیاسی صحیفه سجادیه نشست علمی دلالت های فرهنگی سیاسی صحیفه سجادیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در نشست علمی دلالت های فرهنگی سیاسی صحیفه سجادیه که عصر یکشنبه با حضور محققان، اساتید و پژوهشگران حوزوی و همچنین اصحاب رسانه در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام موسی کاظم(ع) گفت: بر اساس فرمایش امام موسی کاظم(ع) خداوند در بطن ابتلائات نعمتی برای ما قرار داده که از آن غافل هستیم و آن دعا است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: آینده نگری در جامعه ما چه در بین مردم و چه در بین مدیران وجود ندارد بلکه آینده نگرانی است که از مسؤولان به مردم سرایت کرده و این دو با هم متفاوت هستند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که تمامی درب ها به روی ما بسته است ممکن است نتوانیم از حلقه عقلانیت استفاده کنیم که اکنون نیز اتفاق افتاده است و عقلانیت پاسخ گو نیست؛ چنانچه رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند کربلا مرکب از عنصرهای عقلانیت، حماسه وعزت و عشق است.

حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی ادامه داد: امروزه که درب ها بسته شده است باید از عاطفه استفاده کرد؛ به عنوان مثال در برخی شهرها تمام شب های رمضان مناجات دارند که این نکته خوب است و در حوزه نیز باید به این نکته توجه شود.

وی بر لزوم فرهنگ سازی جهت ترویج صحیفه سجادیه در جامعه تاکید کرد و گفت: در فرودگاه ها جملات روانشناسان غربی فراوان دیده می شود اما از صحیفه سجادیه جمله ای یافت نمی شود.

استاد حوزه با تصریح بر این که همه درد را می دانند اما از کجا باید شروع کرد، افزود: اگر قرار برگفتن درد باشد صحبت های فراوانی در این زمینه وجود دارد اما چه کسی باید شروع کند؟ از کجا باید شروع کرد؟ چه نهادی باید مسؤولیت کار را بپذیرد؟ و در نهایت به چه دلیل جلسات ما خروجی ندارند؟

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با انتقاد از کم توجهی رسانه ها به نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، بیان داشت: اگر می بینیم جامعه ما دچار مشکل است چون برای دعا فرهنگ سازی نکرده ایم./1324/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات