۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۵۶۲۴۳۵
رییس سازمان بسیج اساتید کشور:

رویکرد بسیج اساتید کمک به دولت است

رییس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان این‌که مهم‌ترین کار بسیج اساتید تمرکز بر حوزه علمی و پژوهشی است، گفت: رویکرد ما کمک به دولت برای حل مشکلات کشور است.
رییس سازمان بسیج اساتید کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مجتبی زارعی رییس سازمان بسیج اساتید کشور صبح امروز در نشست خبری در دانشگاه فردوسی، گفت: بسیج اساتید یک‌نهاد مدنی است و در نظام مردمی و برش نخبگی جامعه قرار دارد.

وی افزود: در دوره جدید رویکرد بسیج اساتید حل‌ مسائل کشور است کانون‌ها تخصصی می‌شوند و در سه سطح کارشان را پیگیری می‌کنند مهم‌ترین کار بسیج اساتید تمرکز بر روی حوزه علمی پژوهشی فکری و معنوی است.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه اظهار کرد: بسیج اساتید در دوره جدید تلاش می‌کند از طریق کانون‌های تخصصی در سطوح ملی و استانی مطالبه گر نسبت به جامعه و دانشگاه باشد دانشگاه از یک نظام بوروکراتیک در حوزه علمی رنج می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: نظام آموزشی کشور متناسب با آمایش سرزمین نیست نظام مدرک‌گرایی در دانشگاه‌ها حاکم است. نظام آموزشی کشور منجر به مهارت و فن نمی‌شود بسیج اساتید می‌خواهد تلاش کند علم اقتدار آفرین باشد و به قدرت تبدیل شود.

زارعی با اشاره به محورهای توسعه گفت: بسیج اساتید در استان‌ها به کمک استانداران و فرمانداران می‌آیند مسائل استان‌ها شناخته و اولویت‌بندی می‌شود و نخبگان راه‌کارهای عملی خودشان را ارائه می‌کنند.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: مأموریت دیگر ما مطالعات اندیشکده راهبردی است. حدود 35 هزار نفر از اساتید دانشگاه‌ها با تخصصی که دارند مسائل را در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهند جشنواره شهید چمران و جایزه ملی و بین‌المللی آیکی دیگر از برنامه‌های ما است.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: راهیان علم و فن‌آوری یکی دیگر از برنامه‌های بسیج اساتید است. اردوهای علم و فن‌آوری برای نشان دادن توانمندی‌های جمهوری اسلامی به سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی در خارج از کشور انجام می‌شود.

زارعی خاطرنشان کرد: ارتباط اساتید با مساجد و مردم محله یکی دیگر از برنامه‌های آینده ما است. از اساتید دعوت می‌کنیم تا باهم افزایی در محلات نقش پیداکرده و مردم از توانایی‌های آنان استفاده کنند.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: طی سال‌های گذشته اجتماعاتی داشتیم و امسال بنا داریم تا با شکل جدیدی پیش برویم و در تدارک هستیم تا نشست‌های آتی را با رویکرد ملی و برش تخصصی دنبال کنیم./934/پ202/ب1

ارسال نظرات