۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۶۲۵۰۳
آیت الله جوادی آملی:

انسان باید با استغفار خود را معطر کند

حضرت ‌آیت الله جوادی آملی با بیان این که انسان باید با استغفار خود را معطر کند، ابراز امیدواری کرد که ماه پر برکت شعبان برای جامعه اسلامی پر از خیر، برکت و رحمت باشد.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تأکید بر استفاده از فرصت های ناب ماه شعبان و آماده شدن برای ماه مبارک رمضان گفت: انسان باید خود را در ماه شعبان دریابد.

وی افزود: دعاها غالبا گریه و ضجه است اما ناز کردن برای خدا و با خدا در مناجات شعبانیه وجود دارد، اگر کسی از ترس آتش جهنم یا به شوق بهشت خدا را عبادت کند توفیق خواندن جمله های مناجات شعبانیه و فهم آن را ندارد بلکه باید برای حب خداوند باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بر اساس روایت با فضیلت ترین مردم کسانی هستند که عاشق عبادت باشند، اظهار داشت: یک حبیب الله حلقه ارتباطی بین محب و محبوب است، اگر انسان محبوب خدا شد نیازها محفوظ است اما انسان با خدا ناز می کند.

وی ادامه داد: انسان وقتی محبوب خدا شد ذات اقدس اله لسان او می شود، اگر شناسنامه انسان الهی باشد نزد کسی مجهول نخواهد بود؛ دنیا چیزی جز بازیگری نیست و فرمود اسلام بسیاری از افراد غیر واقعی و آدامسی است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با این که انسان صالح علاقه دارد که به راحتی از علاقه های دنیا جدا شود، ابراز داشت: جان انسان باید به بالاتر وصل شود و الا می افتد، انسان باید با استغفار خود را معطر کند و بداند که گناه بسیار بد بو و آبرو بر است.

وی عنوان کرد: امیدواریم ماه پر برکت شعبان برای جامعه اسلامی پر از خیر، برکت و رحمت باشد./1323/

ارسال نظرات