۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۶۲۵۲۶
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پناهیان:

برای رسیدن به اخلاص باید از نماز شروع کرد

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین پناهیان با بیان این‌که برای رسیدن به اخلاص باید از نماز شروع کرد، گفت: باید همه مخلص خداوند باشیم.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا پناهیان استاد دانشگاه و حوزه و مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه عصر امروز در حرم مطهر رضوی گفت: در میان صنایع صنعتی به نام بسته‌بندی است که در همه امور از جمله کشاورزی مهم است.

وی افزود: این صنعت در جذب مشتری بسیار لازم است برخی اوقات محصولات بی‌ارزش با بسته‌بندی خوب به فروش می‌رسند. در کشور ما یکی از مشکلات عرصه صنعت و تجارت عنصر بسته‌بندی است و باعث می‌شود محصولات خوب و ناب ایرانی در جهان کمتر عرضه شود.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: مثلاً خرمایی که در دنیا عرضه می‌شود کیفیت آن خیلی کم تراز خرمای بوشهر ماست اما چون بسته‌بندی آن خوب است چند برابر قیمت اصلی به فروش می‌رسد.

مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه خاطرنشان کرد: در مفاهیم انسانی ما نیز صنایع زیبایی داریم اما چون به‌خوبی عرضه نمی‌کنیم خریدار خوبی ندارد. عشق مفهومی در جهان است که در قرن‌های گذشته عالی‌ترین و جذاب‌ترین بوده است.

وی در ادامه گفت: امروز هم در عصر اندیشه و ارتباطات گسترده بین‌المللی و در همه زبان‌ها و سخن‌ها عشق همچنان جذاب‌ترین مفهوم است که ممکن است تا ابد این‌گونه جذاب باقی بماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: در دنیا روی این مفهوم با ساخت ترانه‌ها و سریال‌ها کار می کنند این مفهوم دربسته بندی‌های مختلف جذاب است و هیچ‌وقت کسی از آن خسته نمی‌شود. حتی ممکن است مردم از لذات شهوانی خسته شده اما از عشق خسته نمی‌شوند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: عشق مفهومی بین‌المللی در همه‌زمان و مکان است معادل آن در مفاهیم دینی ما حب و محبت و نزدیک به عشق است. مفاهیم دیگری داریم که عشق را معنی می‌کند که در دین ما غریب است. ما این مفهوم را چون بسته‌بندی قشنگی نکرده‌ایم کسی برای آن ترانه نمی‌گوید و فیلم و سریال نمی‌سازد.

وی افزود: همه عاشق هستند اما 99 درصد انسان‌ها عشق واقعی را نمی‌یابند. مودت یعنی ابراز محبت عاشقی پایین‌تر از محبت است محبت می‌تواند به چند موضوع و محبوب تعلق پیدا کند.

مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه اظهار کرد: اخلاص آیت دین است اخلاص یعنی فقط تو را می‌خواهیم اولین ذکری که وارد دین می‌شویم کلمه عاشقی است. امام رضا (ع) وقتی وارد ایران شد کلمه عاشقی را به ما یاد داد. کلمه لااله‌الاالله را می‌گویم یعنی غیر خدا کسی نیست اصلاً غیر خدا را حساب نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: اخلاص اصل عشق است فلش انسان به‌سوی عاشقی است. باید مخلص خدا باشیم والا دو رکعت نماز ما ارزش ندارد برای رسیدن به اخلاص باید از نماز شروع کنید./934/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات