۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۶۲۶۱۳
آیت الله بهشتی:

گرایش به تصوف از مظلومیت های قاضی شوشتری است

آیت الله بهشتی گفت: یکی از مظلومیت ها به قاضی نورالله شوشتری، شیعه تراشی و گرایش به تصوف و صوفی گری است.
آیت الله بهشتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله احمد بهشتی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در همایش علمی قاضی نورالله شوشتری اظهار داشت: جرم این بزرگوار اظهار صلوات و سلام پس از ذکر نام مولای متقیان است که مخالفان با این بهانه قصد دریافت حکم قتلش از اکبرشاه را داشتند اما موفق نشدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: قاضی نورالله شوشتری فتاوای شیعی را در قضاوت اجرا کرد با اینکه بر مذاهب ۴ گانه اهل سنت تسلط داشت.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت معرفی و احیای آثار شهید ثالث اشاره کرد و گفت: یکی از مظلومیت ها به قاضی نورالله شوشتری، شیعه تراشی و گرایش به تصوف و صوفی گری است.

وی با بیان اینکه شهید ثالث در کتاب مجالس المؤمنین ۸۵۷ شخصیت را به عنوان شیعه معرفی کرده است، خاطرنشان کرد: قاضی نورالله شوشتری مدعی به تقیه نبود، یک چهره برجسته شیعی در میان اهل سنت بود که مناظراتش با علمای عامه در دفاع از تشیع بهترین دلیل است، البته وی تقیه مدار بود.

آیت الله بهشتی با اشاره به اینکه همگان از مذهب تشیع شهید ثالث آگاه بودند، گفت: تقیه مداری با اهل تسنن خوب است و سبب تأثیرگذاری و گرایش به مذهب تشیع خواهد بود./۹۴۵۶/پ203/ب1

ارسال نظرات