۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۶۲۸۴۲
رییس شورای حوزه علمیه استان تهران:

قلب عالم ربانی مخزن الاسرار است

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان این که قلب عالم ربانی مخزن الاسرار است، گفت: بهترین قلب‌ها با ظرفیت‌ترین دلها بوده چرا که آنان حافظان اسرار هستند.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رشاد تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع)، امروز قبل از آغاز درس خارج فقه در همین حوزه علمیه، گفت: امیرمومنان علی(ع) خطاب به کمیل می‌فرمایند: ای کمیل؛ این قلب‌ها ظرف هستند و بهترین دلها با ظرفیت‌ترین آنان است.

وی افزود: نکته اول، قلب چون ظرف است این امکان را دارد که هر مظروفی در آن قرار گیرد نکته دیگر مربوط به پر ظرفیت بودن قلب است مراد از این سخن تنها بحث کمی نیست بلکه اشاره به کیفیت آن دارد.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) ادامه داد: بنابراین مراد از با ظرفیت بودن قلب این نیست که علوم و معارف را از نظر کمی دریافت کند بلکه برخی قلب‌های با ظرفیت علوم و معارف افزون‌تری را به صورت کیفی فرا می‌گیرند بر همین اساس هر دلی شایسته شنیدن سخن حق و یا مخزن اسرار نیست آن دلی بهتر است که رازدار و اسرار نگاه‌دار باشد.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه انسان‌ها با قلب‌هایشان شناخته و رتبه بندی می‌شوند، اضافه کرد: آن دلی بهترین است که با ظرفیت بیشتر با حقایق مواجه می‌شود برخی قلب‌ها کم ظرفیت هستند و نمی‌توانند رازداری کنند این نشان از کوچکی و حقارت دل است که زود سر می‌روند.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد در ادامه اظهار داشت: بسیاری از دلها حامل اسرار هستند اما بروز نمی‌دهند اما برخی انسان‌ها با شنیدن کوچک‌ترین کلام همه جا اعلام کرده و سری را در درون قلب نگاه نمی‌دارند. صامت بودن بزرگان نشان از بزرگی قلب آنان دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قلبی که بزرگ است حافظ اسرار نیز هست و به هر میزان به درون آن اسرار بریزند باز جای دارد و به گونه‌ای نیست که سرریز و لب‌ریز شود و به بیرون ریخته و اسرار افشا شود؛ بنابراین بهترین قلب‌ها با ظرفیت‌ترین دلها است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات