۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۶۲۹۱۴
آیت الله طه محمدی تاکید کرد:

ضرورت توجه به نیاز نسل های آینده در برنامه ریزی مدیران

امام جمعه همدان گفت: باید در زمان ارائه طرح جامع نیازهای نسل های آینده را مد نظر داشته باشیم به طوری که سالهای بعد نیاز به مرمت و یا تغییر نباشد.
دیدار آیت الله طه محمدی با مدیران شهری همدان دیدار آیت الله طه محمدی با مدیران شهری همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان پیش از ظهر امروز در دیدار برخی از مدیران شهری همدان با اشاره به طرح تفصیلی شهر همدان، گفت: یکی از اساسی ترین کارها در شهرسازی تسهیل ارتباطات است تا مردم در رفت و آمدها با کمترین مشکل تردد کنند.

وی جانمائی و توجه به استحکام را از دیگر مسائل قابل توجه مدیران در حوزه شهرسازی دانست و افزود: باید در هنگام برنامه ریزی به این موارد حتما توجه کرد تا مشکلی در آینده برای شهر به وجود نیاید.

آیت الله طه محمدی با اشاره به اجلاس جهانی جهانگردی که همدان میزبانی آن را بر عهده دارد، تصریح کرد: از آن جا که گردشگران از تمام دنیا قرار هست در شهر حضور پیدا کنند امر زیباسازی یکی از مواردی است که توجه کافی از سوی مسئولان را طلب می کند.

وی بیان کرد: هنگامی که مجموعه این موارد در کنار هم به نحو احسن اجرا شود می توان از آن شهر به عنوان شهری موفق از نظر ساختاری و شهرسازی یاد کرد.

امام جمعه همدان وجود چشم اندازی 50 ساله را ضروری توصیف کرد و گفت: باید در زمان ارائه طرح جامع، نیاز نسل های آینده را مد نظر داشته باشیم به طوری که سالهای بعد نیاز به مرمت و یا تغییر نباشد.

وی وضعیت ترافیکی در همدان را نامساعد دانست و تاکید کرد: در طرح جامع شهری باید فکری به حال تردد خودروها شود چرا که ترافیک های سنگین موجود در شهر بسیار سخت و غیر قابل تحمل است.

آیت الله طه محمدی افزود: البته باید در درجه اول سعی کنیم فرهنگ استفاده از وسائل نقلیه عمومی را در کشور رواج دهیم به طور مثال در کشورهایی که خود مهد تولید خودرو هستند مردم در آنجا با دوچرخه رفت و آمد می کنند و این نیازمند فرهنگ سازی برای مردم است./979/پ203/ب1

ارسال نظرات