۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۶۲۹۹۴
سخنران حرم رضوی تبیین کرد؛

ویژگی های سوره یاسین

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که سوره یاسین قلب قرآن است، گفت: برای حل مشکلات و گرفتاری‌ها به دامن سوره یاسین پناه ببرید.
حجت الاسلام و المسلمین محمد وحیدی 
استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمد وحیدی استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در حرم مطهر رضوی، گفت: هر انسانی قلبی دارد که از او بگیرند نابود و از بین می‌رود. جمهوری اسلامی هم قلبی به نام ولایت‌فقیه دارد که از او بگیرند دیگر ادامه حیات غیرممکن است.

وی افزود: ولایت‌فقیه عمود خیمه و قلب جمهوری اسلامی است. قلب قرآن نیز سوره مبارکه یاسین است. پیامبر اسلام (ص) گفت من دوست دارم همه امتم سوره یاسین را بخوانند و به بچه‌ها سوره یاسین را یاد بدهید. قلب سوره یاسین آیه 12 است و قلب آیه بخش دوم آن است. خداوند در این بخش می‌گوید همه اطلاعات هستی را در امام مبین قراردادیم.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه اظهار کرد: دو نفراز اصحاب از پیامبر گرامی اسلام (ص) پرسیدند قرآن مبین کیست؟ در این هنگام حضرت علی (ع) وارد مسجد شد و پیامبر به او اشاره و گفت امام مبین حضرت علی (ع) است. امروز امام مبین وجود حضرت مهدی (عج) است که خداوند تمام اطلاعات هستی را در او خلاصه کرده است. آنچه در ذهن ما خطور کند حضرت از آن اطلاع دارد.

حجت‌الاسلام وحیدی خاطرنشان کرد: خداوند عالم شکور است اگر کسی کوچک‌ترین خدمتی به دین بکند قدرشناسی می‌کند. اگر خدمتی به امام زمان (عج) بکنیم حضرت قدردان است. هر مشکلی دارید از او بخواهید و حاجات خودتان را از او بگیرید.

وی با اشاره به حدیثی در مورد رأفت امام گفت: امام مونسی دلسوز پدری مهربان و برادری همدل است. کمال علم آنان آشکار است.

استاد حوزه و دانشگاه سپس برکات سوره یاسین را یادآور شد و اظهار کرد: اگر کسی گرفتار زندان و هوای نفس است مشکل و گرفتاری دارد به دامن یاسین پناه ببرد. سوره یاسین را بعد از نماز صبح و قبل از خواب بخواند مشکل او حل می‌شود. 10 برکت مهم دارد قبل از قرائت سوره چهارده صلوات نیز بخواند.

وی خاطرنشان کرد: زیارت آل یاسین زیارت آل پیامبر (ص) است از ویژگی‌های آن این‌که تنها زیارتی است که از خدا می‌خواهیم به ما توجه کند. امام زمان (عج) فرموده هرکسی می‌خواهد به ما توجه کند زیارت آل یاسین را بخواند. در این زیارت چهل مرتبه به امام زمان (عج) سلام می‌کنیم./934/پ204/ب1

ارسال نظرات