۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۵۶۳۳۳۲
آيت الله نمازي مطرح کرد؛

نقش مهم آموزش و پرورش در ایجاد جامعه سالم

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: آموزش پرورش متولي، تعليم و تربيت نوجوانان و جوانان کشور است، اگر آموزش و پرورش در جامعه اي سالم و صالح باشد آن جامعه در دوره دانشگاه کمترين مشکل را خواهد داشت.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي بعد از ظهر امروز به مناسبت 12 ارديبهشت روز بزرگداشت مقام معلم در ديدار اعضاي شوراي مرکزي جامعه اسلامي فرهنگيان کاشان، گفت: در نظام توحيدي علم و فراگيري آن، تعليم و تعلم جايگاه ويژه اي دارد.

وي مهارت علم، تعليم و تعلم بهترين مولفه ها در نگاه خداوند دانست و افزود: اساس ضلالت، گمراهي و شقاوت انسانها در جهان، جهل است و کساني که گناه، ظلم، جنايت و فساد و فحشا مي کنندف جاهل هستند.

آيت الله نمازي ادامه داد: امام صادق (ع) علم را به نور و جهل را به تاريکي تشبيه کرده اند و در بياني فرموده اند کسي که در جهل زندگي مي کند، جلوی خود را نمي بيند اما کسي که در روشنايي زندگي مي کندف راه و مسير را خود را خوب انتخاب مي کند.

وي علم، تعليم و تعلم را بزرگترين هديه خداوند به انسان دانست و با اشاره به اينكه اساس سعادت و شقاوت انسانها علم جهل است، گفت: خداوند سبحان بر اساس علم، جهان هستي را آفريده و علم، تعليم و تعلم را افضل کارها دانسته است.

نماينده ولي فقيه در كاشان نظام توحيدي را مبتني بر علم دانست و با بيان اينكه مهارت علم، تعليم و تعلم بهترين مولفه ها در نگاه خداوند است، ابراز کرد: اساس ضلالت، گمراهي و شقاوت انسانها در جهان، جهل است و کساني که گناه، ظلم، جنايت و فساد و فحشا مي کنندف جاهل هستند.

وي با يادآوري بيانات امام راحل مبني بر اينکه معلمي شغل انبيا است، تاکيد کرد: پيامبران الهي همواره با روح، فکر، عقل و عمل انسانها کار مي کردند.

امام جمعه کاشان آموزش و پرورش در نظام جمهوري اسلامي را مهمترين وزارتخانه برشمرد و تاکيد کرد: آموزش پرورش متولي، تعليم و تربيت نوجوانان و جوانان کشور است، اگر آموزش و پرورش در جامعه اي سالم و صالح باشد آن جامعه در دوره دانشگاه کمترين مشکل را خواهد داشت.

وي با اشاره به اينکه مراحل آموزش، تعليم و تربيت دانش آموزان از کودکي آغاز مي شود، بیان کرد: آموزش و پرورش بايد با خانواده ها همسو و همگام پيش برود تا بهتر بتواند در تربيت کودکان نقش ايفا کند.

آيت الله نمازي تصريح کرد: اگر در مدرسه هاي دخترانه کلاسهاي معرفت شناسي نسبت به حجاب برگزار شود اما برخي خانواده نسبت به مسأله حجاب بي تفاوت باشند دختران نوجوان مقابل دو تفکر متضاد قرار مي گيرند.

نماينده ولي فقيه در کاشان با اشاره به اينکه تبعيت جوانان و نوجوان از پدران و مادران ضعيف تر از سخنان معلمان است، تاکيد کرد: تاثيرگذاري کلام معلم و استاد بر دانش آموزان بيشتر از والدين است چون به طور طبيعي، دانش آموزان و دانشجويان در برابر معلم و استاد متواضع هستند و حتي رفتار آنان را به عنوان الگو انتخاب مي کنند.

وي همچنين بر سلسله مراتب آموزشي و کارشناسي شدن موضوعات و متون درسي تاکيد کرد و گفت: نبايد درسهايي را که بايد در سال دهم به دانش آموزان آموزش داده شود در سال سوم و چهارم به آنان ياد بدهند.

آيت الله نمازي با اشاره به تغيير و تحول متون درسي که هر سال در کتابها انجام مي شود، تصريح کرد: اين مهم بيانگرآن است که هنوز هسته مرکزي که اطاق فکر تدوين متون درسي و آموزشي کتابهاست به تکامل نرسيده است.

وي با تاکيد بر انتقال مطالب توحيد شناسي، معاد، امامت و بهداشت و تغذيه به دانش آموزان، افزود: وظيفه معلم و استاد صرفا انتقال مطالب علمي نيست بلکه بايد درکنار آموزش فيزيک و شيمي و رياضي بايد معرفت شناسي، مسائل فکري، اخلاقي و تربيتي هم به جوانان و نوجوانان انتقال داده شود.

امام جمعه کاشان همچنين با گراميداشت ياد و خاطره عالم رباني شهيد آيت الله مطهري از وي به عنوان استاد بزرگ، متفکر و فيلسوف ياد و بر مطالعه آثار اين شهيد تاکيد کرد./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات