۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۶۳۵۱۵
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم خبرداد؛

فعالیت ۱۲۰۰ روحانی در طرح گفتمان دینی در مدارس استان قم

شیخ الاسلام از فعالیت فعالیت ۱۲۰۰ روحانی در طرح گفتمان دینی و همچنین حضور ۱۸۰ روحانی ثابت در طرح امین در سطح مدارس استان قم خبرداد.
حمیدرضا شیخ الاسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان قم با حضور در بیت حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حمیدرضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری به گزارشی از عملکرد این اداره کل پرداخت و اظهار داشت: استان قم 244 هزار دانش آموز دردوره های تحصیلی ابتدایی متوسطه اول و دوم و 500 همکار فرهنگی شاغل و بازنشته  دارد.

وی با بیان این که 16 هزار معلم در حال حاضر در استان قم مشغول فعالیت هستند، ابراز داشت: آموزش و پرورش شهر قم با وجود مشکلات و مسائلی که پیش روی خود می‌ بیند، مسائل تربیتی را در اولویت کار خود قرار داده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: ما کارگروه هایی برای فعالیت های دینی و قرآنی تشکیل دادیم و در همین راستا در سال گذشته 119 هزار نفر از دانش آموزان در مسابقات قرآن و عترت و نماز شرکت کردند که در سال های گذشته موردی در مدارس برگزار می‌ شد ولی دو سالی است که تمام مدارس استان درگیر برگزاری مسابقات هستند.

وی از فعالیت 86 هزار کارگروه احکام در سطح مدارس استان قم خبرداد و عنوان کرد: همچنین در موضوع گفتمان دینی هم اکنون 1200 روحانی و در طرح امین180 روحانی در حال فعالیت فرهنگی هستند.

شیخ الاسلام در ادامه یادآور شد: استان قم از نظر علمی پیش قدم بوده و در سال گذشته رتبه چهار و پنج کنکور سراسری از آن دانش آموزان استان قم بود و همچنین در سال 96 استان قم در کنکور سراسری در رشته زبان انگلیسی رتبه اول را از آن خود کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز برای کمک به نظام آموزشی کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه با کمک این مجمع 140 مدرسه در پنج سال اخیر ساخته شده است و اگر با همین سرعت پیش برویم امیدوار خواهیم شد که تراکم مشکلات آموزشی در سطح استان به حداقل برسد./1330/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات