۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۶۳۵۹۷
رییس مجمع نمایندگان طلاب:

وجود اشرافی گری، انقلاب را از مسیر صحیح خارج می کند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با تأکید بر این که مبارزه با روحیه اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی در کشور نیاز به عزم همگانی دارد، گفت: اگر تجمل‌گرایی در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود، ریشه تدین و انقلاب ما را نابود خواهد کرد.
 حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینینژاد، رییس مجمع نمایندگان طلاب، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر لزوم مبارزه با روحیه اشرافیگری و تجملگرایی در کشور، اظهار داشت: بر اساس روایات متعددی که از ائمه معصومین(ع) نقل شده است، اشرافیگری نتیجه ضعف در تقوا است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد اظهار داشت: شخصی که تقوا داشته باشد نسبت به بیتالمال و حقوق مردم احساس مسؤولیت کرده و اشرافیگری را بر خود ننگ میداند اما زمانی که در انسانی تقوا نباشد نسبت به حقوق عامه مردم بی‌تفاوت بوده و از فساد در حق مردم ابایی نخواهد داشت.

وی ابراز داشت: انسانهایی به دنبال اشرافیگری هستند که روحیه تجملپرستی در ذاتشان نهادینه شده است. چنین انسانهایی یا دین ندارند و یا آن که تدینشان در حد شعار باقی مانده است.  

رییس مجمع نمایندگان طلاب تصریح کرد: در جامعهای که مدیران و مسؤولان آن دارای روحیه اشرافیگری و تجملگرایی باشند، هنگامی که سرمایههای هنگفتی در اختیار چنین افرادی قرار میگیرد، اشرافیگری را به عنوان الگویی برتر از جوامع غربی در جامعه رواج خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فرموده‌اند؛ انقلاب آمد تا فرهنگ اشرافیگری و تجملگرایی که از اشغال سلاطین و پادشاهان در طی 2 هزار و پانصد سال گذشته در کشور نهادینه شده بود، از بین ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد عنوان کرد: انقلاب ما بر اساس تعالیم و آموزههای اسلامی بنا شده است، شهدا خون خود را در راستای اهداف حضرت امام حسین(ع) دادهاند تا روحیه اشرافیگری در کشور از بین برود، در حالی که ما میبینیم روحیه تجملگرایی در کشور روز به روز در حال رشد و گسترش است.

وی اظهار داشت: در اوایل انقلاب اشرافی‌گری، خان بودن و کسب مال از طریق راه‌های نامشروع ننگ بود در حالی که امروزه تجمل‌گرایی به عنوان یک امتیاز در میان آحاد جامعه مطرح می‌شود.

با تأکید بر این که مبارزه با روحیه اشرافیگری و تجملگرایی در کشور نیاز به عزم همگانی دارد، گفت: مردم نباید در برابر تجملگراها تواضع کنند، بلکه باید فریاد بزنند و اعتراض کنند، چرا که اگر تجملگرایی در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود، ریشه تدین و انقلاب ما را نابود خواهد کرد./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات