۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۶۳۷۵۲
جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا:

قرآن بهترین مربی است

جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) با بیان این‌که نخستین معلم بشر خداوند متعال است، گفت: قرآن بهترین مربی انسان‌ها است.
حجت الاسلام سید رضا سرور 
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام‌ سید رضا سرور جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) صبح امروز در مراسم تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: همه انبیا و مصلحان آمدند و تجربه‌ای را به یادگار برای بشر به ارمغان گذاشتند.

وی افزود: انبیا برای راهنمایی و هدایت مردم زحمات زیادی کشیده بلا و مصیبت دیدند. نخستین معلم انسان خداوند متعال بود او اسماء را به حضرت آدم یاد و آدم مربی ملائکه شد. سپس دستور سجده بر آدم صادر و مقام معلم و علم تا این حد ارزش پیدا کرد خلیفه‌الله مظهر اسمای الهی شد.

جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) در ادامه با اشاره به این‌که معلم در وجود انسان‌ها اسمای الهی را زنده می‌کند خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) هم معلم بود او مبعوث شد تا ظاهر و حقیقت دین را تعلیم دهد. مربی کسی است که انسان را به صفای باطن می‌رساند. معلم باید انسان را از همه ناخالصی‌ها پیراسته کند و او را در نقش یک انسان شایسته آماده حکمت کند.

وی اظهار کرد: افزون بر پیامبر قرآن هم معلم است او می‌تواند انسان‌های پاک‌سرشت را هدایت کند نوری است که بر قلب‌های زنگار گرفته می‌تابد.

حجت‌الاسلام سرور سپس به نقش هدایت‌گر و گمراه‌ کننده قرآن پرداخت و گفت: خواندن قرآن برای ظالمان و غاصبان بهره‌ای ندارد. قرائت قرآن از زبان انسان باتقوا منشأ هدایت است. در کشورهای همسایه قران را به چه زیبایی تلاوت می‌کنند آنان با ذکر لااله‌الاالله و محمد رسول‌الله به بدترین وجه سر شیعیان را می‌برند و فتوای قتل محبین اهل‌بیت را صادر می‌کنند.

وی در ادامه به نقش هدایت گرانه استاد شهید مطهری پرداخت و افزود: شهید مطهری فیلسوف فقیه استاد برجسته یک معلم کامل زمان‌شناس و تکلیف محور بود. مطهری با درایت و هوشمندی خود در دوران طاغوت در دانشگاه حضور پیدا کرد و علم را از چنگال سکولارها نجات داد.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: شهید مطهری در دانشگاه تلاش کرد تا نشان دهد اسلام دین علمی است. همان چیزی که امروز دشمنان اسلام سعی می‌کنند آن را مردود بشمارند ارتباط دین با عالم وحی را رد می‌کنند. دین در ساحت اجتماع حرف دارد و می‌تواند جامعه را اداره کند.

وی خاطرنشان کرد: علم دین‌ستیز و دین‌گریز نیست آن علمی ارزشمند است که از مصدر وحی برخاسته باشد. رسالت ما خیلی سنگین است هر جا مشکلی بود نیروهای انقلاب با خون‌دل خوردن این کاستی‌ها را جبران کنند. ما عقب‌ماندگی بزرگی در علوم انسانی داریم. مسیر علم در دست سلطه قرارگرفته است./934/پ203/ب1

ارسال نظرات