۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۵۶۳۸۲۶
آیت‌الله عالمی:

اشرافی گری و تجمل گرایی نتیجه از دست دادن روحیه انقلابی است

نماینده خبرگان مهمترین وظیفه مسؤولان را اجرایی کردن ارزش‌های انقلاب دانست و گفت:کسانی که روحیه انقلابی را از دست داده باشند به اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی روی می‌آورند.
آیت الله عالمی

آیت‌الله حسن عالمی نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فساد را ناشی از زیاده طلبی، اشرافی گری و تجمل گرایی دانست و گفت: شکست روحی مهمترین دلیل حرمت منکرات در منابع دینی و اسلامی است که از آیات و روایات استنباط می‌شود.

وی افزود: هیچ منکر و عمل حرامی برای تجدید روحیه و زندگی معنوی انسان اثر مطلوبی ندارد بر همین اساس رهبر معظم انقلاب فرمودند ادامه پیدا کردن معاصی و منکرات جامعه را فاسد می‌کند.

آیت‌الله عالمی با تاکید بر اینکه در جامعه فاسد ایستادگی و مقاومت برای حفظ ارزش‌های انسانی، اسلامی و ملی در هم شکسته می‌شود، ابراز کرد: زمانی که ارزش‌ها در جامعه‌ای شکسته شود جامعه برای پذیرش منکرات دیگر آماده‌تر می‌شود بنابراین طبیعی است که راه برای نفوذ دشمن باز شود از این رو تنها راه مسدود شدن نفوذ دشمن مقاومت و ایستادگی است که در جامعه عاری از فساد محقق می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری روحیه زیاده خواهی و اشرافی گری را بسیار ناپسند دانست و اظهار داشت: متاسفانه بعضی افراد دارای این اوصاف هستند و اگر برخی آقایان بخواهند این موضوع را دنبال کنند باید خودشان از آن چیزی که انتخاب کرده‌اند دست بردارند.

وی مهمترین وظیفه مسؤولان را اجرایی کردن ارزش‌های انقلاب دانست و گفت: عملیاتی شدن ارزش‌های انقلاب همان روحیه پسندیده معیارها و ملاک‌های انقلابی را می‌طلبد کسانی که این روحیه را از دست داده باشند به اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی روی می‌آورند؛ بنابراین زیاده طلبی، اشرافی گری و تجمل گرایی نتیجه از دست دادن روحیه انقلابی است.

آیت‌الله عالمی اطاعت از نفس را مهم‌ترین عامل زیاده خواهی دانست و عنوان کرد: نفس انسان زیاده خواه است و به هیج چیز قانع نمی‌شود و این موضوع در همه حوزه‌ها اعم از حوزه ریاست، ثروت و شهرت وجود دارد بنابراین اگر انسان تربیت دینی و اخلاقی اسلامی نشود نمی‌تواند این نفس زیاده خواه را کنترل کرده و مهار کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مسؤولان باید بدانند که جایگاهشان امانت الهی است، گفت: مسؤولیت نعمت الهی به مسؤولان است بنابراین مسؤولان باید شاکر این نعمت الهی باشند و این شکر نعمت با عمل به وظایف محقق می‌شود، این وظایف تنها به قوانین و ضوابطی که تدوین شده مربوط نمی‌شود بلکه کارگزاران جامعه اسلامی به وظایف اخلاقی خودشان نیز باید پایبند باشند.

وی افزود:اگر مسؤولان به وظیفه خود عمل کنند هم نظام تقویت می‌شود و هم جایگاه و پست آنان باقی می‌ماند. اما اگر مسؤولان به وظایف خودشان عمل نکنند فرصت خدمت را از دست می دهند و به آن خیانت می کنند که باید پاسخگو باشند./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات