۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۶۳۹۰۴
حجت الاسلام اکبری خبر داد؛

برگزاری طرح ارتقایی تابستانه در حوزه علمیه مازندران

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران از برگزاری برنامه های ارتقایی تابستانه در مدارس علمیه استان خبر داد.
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری برنامه های ارتقایی در دو مدرسه علمیه استان خبر داد.

وی با بیان این که طرح ارتقایی تابستانه حوزه علمیه مازندران در دو مدرسه علمیه بلده نور و ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل برگزار خواهد شد، افزود: در دوره ارتقایی طلاب با گذراندن تعدادی از واحدهای پایه مورد نظر به صورت حضوری و غیرحضوری و موفقیت در آنها می توانند تا سقف یک پایه تحصیلی به بالاتر ارتقا یابند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این دوره چهل روزه است و طلاب می توانند در این طرح شرکت کنند، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره ارتقایی رفع نواقص درسی طلاب مدارس علمیه است.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که طرح ارتقایی تابستانه حوزه علمیه مازندران هر ساله از در برخی مدارس علمیه استان برگزار می شود، تصریح کرد: اجرای طرح های ارتقای در ایام تعطیلات تابستان ضمن ارتقای درسی طلاب موجب استفاده بهینه از اوقات فراغت تابستان و جلوگیری از انقطاع تحصیلی می شود.

وی با اشاره به این که طلاب و مدارس علمیه پس از پایان امتحانات نیم سال دوم حدود چهار ماه در تعطیلات تابستانی قرار دارند، افزود: مدارس علمیه باید برای ارتقای سطح علمی، اخلاقی و پژوهشی طلاب در این ایام برنامه ریزی کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مدارس علمیه نباید نسبت به این فرصت های طلایی بی تفاوت باشند، خاطرنشان کرد: تعطیلی در حوزه هیچ معنایی ندارد و باید از همه فرصت ها در جهت تقویت بنیه علمی و اخلاقی طلاب استفاده شود.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که روزمرگی و بی برنامه بودن مهم ترین آسیب پیش روی طلاب حوزه است، تصریح کرد: ایام تعطیلات تابستان می تواند یک فرصت مغتنمی برای رفع نواقص درسی طلاب باشد.

وی با تأکید بر این که یک طلبه نباید لحظه ای بیکار باشد و باید برای همه لحظات عمر خود برنامه ریزی داشته باشد، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین سفارش علما و بزرگان حوزه به طلاب غنیمت شمردن فرصت های به وجود آمده برای علم آموزی بوده است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری موفق آزمون ورودی حوزه علمیه استان هفتم اردیبهشت اشاره کرد و گفت: این آزمون با شرکت حدود 500 داوطلب در دو حوزه امتحانی ساری و نوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که خوشبختانه میزبان استقبال علاقه مندان ورود به مدارس علمیه مازندران مناسب بوده است، افزود: داوطلبان پس از قبولی در آزمون ورودی باید در دوره های میثاق طلبگی، اختبار و تثبیت و همچنین مصاحبه های علمی و گزینشی شرکت کنند و پس از موفقیت در این دوره ها برای آغاز تحصیل به مدارس علمیه معرفی می شوند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر 25 مدرسه علمیه در شهرهای مختلف مازندران به فعالیت علمی مشغول هستند، تصریح کرد: دو هزار و 500 طلبه از پایه اول تا دهم در این مدارس در حال تحصیل هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با مناسب ارزیابی کردن ظرفیت علمی مدارس علمیه استان، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر زیرساخت های علمی و آموزشی در همه مدارس علمیه استان به منظور رفاه حال طلاب علاقه مند فراهم شده است.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که ارتقای سطح علمی مدارس علمیه از جمله مهم ترین اولویت های مدیریت حوزه علمیه استان در سال تحصیلی جدید است، بیان داشت: خوشبختانه در حال حاضر درس رسمی خارج فقه نیز در مازندران دایر است و به زودی نیز در دیگر شهرهای استان گسترش خواهد شد.

وی با اشاره به این که در سال های اخیر سطح علمی مدارس علمیه استان ارتقای مناسبی پیدا کرده است، افزود: در حال حاضر بیش از 300 طلبه در سطح دو و 360 طلبه نیز در سطح سه حوزه علمیه مازندران مشغول به تحصیل هستند./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات