۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۶۳۹۷۳
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

توجه به پژوهش منشأ برکات فکری و فرهنگی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید تلاش کنیم فضای علمی و پژوهشی در استان و کشور گسترش یابد؛ زیرا پژوهش منشأ برکات و خدمات فکری و فرهنگی است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان علمی و آموزشی استان، بر توجه بیشتر به مقوله پژوهش تأکید کرد و افزود: باید سختی تحقیق و پژوهش را به جان بخریم تا بتوانیم در زمینه‌های علمی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انجام کارهای علمی و پژوهشی بسیار دشوار بوده و به تعبیر حضرت آیت‌الله جوادی آملی شبیه با مژه کوه کندن است، افزود: تحقیق و پژوهش این‌گونه نیست که فرد شب بخوابد صبح مقاله بنویسد؛ بلکه زحمت فراوان دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: حضرت آیت‌الله جوادی آملی تأکید می‌کند سعی کنید ملای کتابی باشید نه اینکه تنها مطالب را حفظ کنید، باید توضیح و تحلیل داشته باشید؛ زیرا ملای نمره‌ای به درد نمی‌خورد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: یک خاصیت پژوهش این است که پژوهشگر در حاشیه آن بسیاری از نکات را درک می‌کند و در کنار سوژه مسائل جدیدی را می‌آموزد.

وی اضافه کرد: پژوهش دارای برکات و بهره‌های فراوانی است؛ زیرا وقتی انسان وارد گود پژوهش شده و دنبال گمشده می‌گردد هم گمشده را می‌یابد و هم بهره‌های دیگری می‌برد.

حجت­الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم فضای علمی و پژوهشی در استان و کشور گسترش یابد؛ زیرا پژوهش منشأ برکات و خدمات فکری و فرهنگی در جامعه است./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات